پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امنیت زیستی حیات‌‌وحش حفظ شود

0

کوروس ربیعی مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با اشاره به فرارسیدن ایام کوچ دامداران به مراتع  اظهار کرد: این ایام  فصل ورود دام به مراتع و مناطق کوهستانی استان است که ضرورت دارد باتوجه به حضور دام‌ها و مردم در این مناطق هشدارها و توصیه‌ها را جدی بگیرند تا امنیت حیات‌وحش حفظ شود.

وی با بیان اینکه مردم درصورت مشاهده حیوانات تازه متولد شده به از دست زدن و تغییر و انتقال مکان آنان پرهیز کنند، افزود: با تصور به اینکه این حیوان بدون مادر است از این کار به شدت پرهیز کنند، مگر در شرایطی که حیوان آسیب‌دیده باشد در غیر این صورت این حیوانات در پناه مادر هستند.

مسوول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه مردم از حضور در زیستگاه‌های حساس پرهیز کنند، تصریح کرد: موضوع دیگر بحث واکسیناسیون دام‌ها در طبیعت است تا از چرخش بیماری در طبیعت جلوگیری شود.

ربیعی تصریح کرد: موضوع دیگر جوجه‌های پرندگان هستند که برای پرواز آموزش می‌بینند به دلیل اینکه شرایط لازم برای پرواز ندارند تصور نشود که آسیب‌دیده هستند و افراد از دست زدن به این پرندگان خودداری کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.