پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امضای تفاهمنامه همکاری بین تعاون و فرماندهی انتظامی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران اصغری در جلسه مشترک با سردار میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران گفت: این تفاهم نامه به همت مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با هدف ضرورت توجه به امنیت پایدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان مازندران تدوین و منعقد شد.

وی اظهار داشت: امنیت پایدار فرآیندی است که از تعامل و مشارکت سازنده همه سازمانها، اقشار و گروه های اجتماعی حاصل می شود و این مهم از طریق انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی مطلوب با مشارکت همه دستگاهها اجرایی و حضور همیشگی نیروی های خدوم انتظامی استان محقق می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق استمرار ارتباط سازمان یافته بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرماندهی انتظامی مازندران به منظور برطرف نمودن نیازهای متقابل جامعه کار و تولید و همچنین به منظور توان خود کنترلی و تحکیم نهاد خانواده است.

این مسئول با اشاره به موضوعات مهم در این تفاهم نامه خاطرنشان کرد: براساس این تفاهم نامه همکاری در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، بررسی پدیده های اجتماعی در حوزه تولید، اشتغال، آموزش کارآفرینی، بیکاری و بزه، آسیب های اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد، آسیب های نوپدید(فضای مجازی)، مهارت های زندگی و …  انجام می شود.

اصغری با اشاره به وظایف اداره کل کار طبق این تفاهم نامه، تصریح کرد: اجرای پژوهش های زمینه یابی علل بیکاری و پیامدهای آن، هماهنگی جهت حضور مستمر تشکل های کارگری، کارفرمایی و… در کارگاههای آموزشی، آموزش کارآفرینی به سربازان، کارکنان و خانواده نیروی انتظامی، شناسایی آسیب های اجتماعی در فضای مجازی و ارائه آموزش های لازم در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی از وظایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق این تفاهم نامه است.

وی با قدردانی از عملکرد مدیر و کارکنان حوزه مدیریت اجتماعی اداره کل در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، افزود: برای اولین بار با کمک ویژه حوزه اجتماعی اداره کل، استان مازندران موفق به کسب رتبه برتر در طرح کاج ، بحث شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید شد و همچنین برای اولین بار یکی از خانه های بهداشت کارگری در شهرستان آمل رتبه برتر کشور را کسب کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران در پایان گفت: فرمانده و کارکنان ناجا در استان به صورت شبانه روز پیگیر مسائل مرتبط با کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد امنیت پایدار در استان هستند که این مهم برای مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جامعه کارگری، کارفرمایی و کارآفرینان استان ارزشمند است و جای تقدیر دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.