پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امر به معروف و نهی از منکر حوزه دست‌گیری دارد نه مچ‌گیری

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی امروز دوشنبه ۱۸ دی ماه امسال در دیدار حجت‌الاسلام طاهری آکردی دبیر امر به معروف و نهی از منکر کشور با تاکید بر اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: دلیل دست کم گرفتن این فریضه مهم نداشتن نگاه درست در این زمینه است.

وی با طرح این سوال که چرا امر به معروف و نهی از منکر جایگاه اجتماعی خود را پیدا نکرده و چرا از نگاه عمومی و افکار عمومی در این مهجوریت و مظلومیت قرار گرفته است؟، افزود: باوجود اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای مصالح و منافع مردم است و باعث رشد و پیشرفت جامعه و کشور است، اما در عمل نتوانستیم نگاه‌ها را مثبت کنیم که باید آسیب‌شناسی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه جایگاه امربه معروف و نهی از منکر نباید سلیقه‌ای باشد، خاطرنشان کرد: نباید با تعویض و تغییر دولت‌ها جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به هم بخورد، بلکه باید ساختاری باشد.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه معروف‌سازی ادارات و منکرزدایی آن خیلی کار مهمی است، اضافه کرد: امر به معروف در دستگاه دولتی و حکومت و همچنین در بخش مردمی اقامه شود.

وی با اشاره به تعبیری مبنی بر گشت ارشاد مسؤولان، اظهار کرد: سوال اینجاست که آیا با گشت ارشاد مسوولان کار درست می‌شود؟ باید بدانیم با طرح و برنامه درست، رفتار اداری ادارات درست شود و رسالت آن به درستی صورت گیرد که این وظیفه امر به معروف است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر حوزه دست‌گیری دارد نه مچ‌گیری، یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر باید در بخش ترویج اول از خود مظلومیت‌زدایی کند.

محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: اگر ابعاد حوزه‌های ارشادی، جهاد تبیینی، تذکر به مسؤولان، پیشگیری و سایر را به مردم نشان دهیم، از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

وی گفت: کار دبیری امر به معروف و نهی از منکر بسیار سخت است که جای تقدیر دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.