پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امربه معروف و نهی از منکر باید متناسب با نیاز روز تبیین شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی بعد از ظهر امروز در دومین همایش ملی دبیران، معاونین و مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور، با تاکید بر ضرورت توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: متاسفانه این مقوله مهم را آن چنان که باید جدی نگرفتیم. 

وی با هشدار اینکه معروف و منکرها در حال تحریف شدن هستند، گفت: احیای فریضه فراموش شده‌ای به نام امر به معروف و نهی از منکر ضروری است. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد در شرایط امروز دچار سه آسیب ترک امر به معروف، تغییر تعریف آنها و وجود آمرانی که خود رعایت نمی‌کنند، شدیم، تصریح کرد: موضوع مهم اینکه باید در کنار ستاد امر به معروف کاری به‌عنوان تبیین معروف و منکر انجام شود.  

محمدی لائینی با اعلام اینکه در سال‌های اخیر  شاهد تعریف بهتری از نهاد امر به معروف و نهی از منکر هستیم، اضافه کرد: انتظار داریم خیلی شعار ندهیم و بیشتر کار کنیم؛ چراکه هیچ فریضه‌ای به پایه امر به معروف و نهی از منکر نیست. 

وی یادآور شد: باید متناسب با نیاز روز در میدان عمل از مدارس و دانشگاه گرفته به‌دنبال تبیین امربه معروف و نهی از منکر باشیم. 

محمدی لائینی در پایان گفت: اغتشاشات اخیر گروه‌ها از مسئولان سیاسی، نیروهای امنیتی و نهادهای فرهنگی را به گونه‌ای دیگر می‌بینند به‌طوری‌که چرایی حل مساله باتوجه به مسائل متفاوت است که باید در پی رفع آن باشیم. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.