پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امربه معروف را همچون نماز بدانید/ تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،حجت‌الاسلام روح الله میرزایی قائم مقام ستاد امر معروف و نهی از منکر ظهر امروز در آیین تکرین و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، اظهار کرد: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید بداند که این ستاد چه کاری را به‌صورت عملی انجام دهد، در دانشگاه تهران برای نمود امر به‌معروف و نهی از منکر نظرسنجی در سه دوره صورت گرفته است تا در جامعه تاثیر داشته باشد‌.

وی اعلام کرد: ستاد امر به معروف در سال ۱۳۷۲ تشکیل شد، حضرت امام خمینی (ره) برای ساختار امر به معروف حرف داشتند و حتی در مورد قوه امر به معروف و وزارت صحبت کردند، رهبر معظم انقلاب در ابتدای شروع کار این فعالیت تاکید کردند که همه آحاد جامعه باید همچون فریضه نماز این امر را گرامی بدارند.

میرزایی تاکید کرد: آیا با تعداد نفرات اندک می‌توان آحاد مردم را تشویق کرد؟ باید کاری کرد که هر کسی بتواند امر به معروف و نهی از منکر بکند، در ستاد اقامه نماز همین کار انجام شد و موفقیت نسبی صورت گرفته است.

قائم مقام ستاد امر معروف متذکر شد: تذکر به افراد بدحجاب باید توسط همه دستگاه‌های اجرایی و در حد مدیران امر به معروف صورت بگیرد و باید زیرساخت داشته باشیم و مدیرانی را تربیت کنیم که در مسیر تحقق اهداف امر به معروف گام بردارند تا مردم مطالبات خود را دریافت کنند.

سپس آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید پالایشی در خود داشته باشد و نقاط ضعف را مشخص کند.

وی با اشاره به عید غدیر، افزود: امیرالمومنان در کار امر به معروف و نهی از منکر مظلوم بوده است،  در ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید اعمال در سطح مدیران و هم در سطح آحاد مردم صورت بگیرد.، باید تلاش کنیم، مسوولان کمک‌های مادی و معنوی داشته باشند.

در ادامه ولی‌الله امیری جانشین سابق دییر ستاد امر به معروف مازندران بیان کرد: نظارت بر عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی و آموزشی و درمانی، نظارت بیش از ۱۵۰ مورد از اماکن عمومی سواحل و رستوران‌ها و سایر موارد را داریم، ولی جهت پیگیری دستگاه‌هایی چون نیروی انتظامی و اصناف و گردشگری باید نظارت بیشتری داشته باشند‌.

وی افزود: آموزش نیروهای دستگاه‌های اجرایی برای بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر را داریم، برگزاری پویاسازی امر به معروف در حوزه چالش‌ها فضای مجازی با حضور اعضای هیأت علمی، نظارت از دفاتر ستاد در شهرستان‌ها برای پیشبرد اهداف و بررسی عملکردها را داریم.

امیری ابراز کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر با همکاری کتابخانه‌های عمومی کشور مسابقه کتابخوانی برگزار کردیم، تشکیل کار گروه تخصصی برای نذر خون، تهیه نقشه جامع مسائل استان در مسائل اجتماعی و فرهنگی و بحث‌های دیگر انجام شد.

جانشین سابق دییر ستاد امر به معروف مازندران اضافه کرد: ستاد امر به معروف با توجه به همه کمبودها تجهیزاتی و مکان و غیره رتبه برتر را در سطح کشور دارد.

این مسؤول بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک پیوست علمی می‌خواهد، وظیفه اصلی ستاد این است که مردم بدون لکنت مطالبات خودشان را بخواهند و  آحاد مردم وارد این کار شوند.

در ادامه محمدی دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: امید است بتوانیم با کمک از جوانان انقلابی در این مورد استفاده کنیم، از  همه مسوولان می‌خواهیم یه ما کمک بکنند.

به گزارش فارس در این مراسم، خلیل صالحی به عنوان دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مازندران تودیع و مهرداد محمدی به عنوان دبیر جدید این ستاد در مازندران معارفه شد.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.