پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امدادرسانی هلال احمر به ۲۴۲ فرد گرفتار برف و کولاک در مازندران

0

غلامعلی فخاری مدیر عامل هلال احمر مازندران گفت: امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر استان شبانه روز گذشته به ۲۴۲ نفر گرفتار شده در برف و کولاک جاده‌های استان امدادرسانی کردند.

او با اشاره به اینکه در این حوادث ۶۵ خودرو در برف و کولاک گیر افتاده بودند، افزود: عوامل جمعیت هلال احمر به همه این خودرو‌ها امدادرسانی کردند.

فخاری گفت: در برف و کولاک شب گذشته علاوه بر امدادرسانی خودرو‌ها گرفتار، ۲۴ مورد زنجیر چرخ یک مورد اسکان اضطراری و ۶ نفر توسط نیرو‌های امدادی به اماکن امن انتقال دادند.

او ادامه داد: در این حوادث ۹ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر با ۳۸ نفر نیروی عملیاتی و بکارگیری ۵ دستگاه آمبولانس و ۵ خودروی کمکدار به یاری هموطنان گرفتار شده در برف و کولاک شتافتند.

فخاری، شهرستان‌های دچار برف و کولاک را سوادکوه: محور سوادکوه منطقه شوراب، عباس آباد: جاده عباس اباد به کلاردشت، کلاردشت: جاده عباس اباد به کلاردشت، نوشهر: محور پول به کجور، ساری: محور کیاسر و رامسر: محور جواهرده اعلام کرد.

او افزود: با توجه به صدور هشدار هواشناسی سطح نـارنجی توسـط اداره کـل هواشناسـی مازنـدران مبنـی بـر بـارش متنـاوب بـاران، کـاهش محسـوس دمـا، در ارتفاعـات و احتمـال بـارش بـرف، جمعیـت هـلال احمـر اسـتان حسـب وظیفـه ذاتی و سازمانی خود نسبت بـه پاسـخگویی سـریع و بـه موقـع بـه حـوادث احتمـالی در ایـن اسـتان، تمهیـدات لازم را جهـت پاسـخگویی بـه حـوادث احتمالی انجام داده است.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.