پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امام خمینی (ره) یک اسوه جهانی است/ ادامه دهنده راه شهدا باشیم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، محمدحسین صفار هرندی در مراسم یادواره ۱۳۶ شهید و ۳ شهید گمنام بخش مرزن‌آباد با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) حکومتی را تاسیس کرد که فقط معدود به یک جغرافیا نبود، اظهار کرد: سنت‌های این تاسیس به آموزه‌هایی برای بقیه ملت‌ها تبدیل و دامنه آن شرق و غرب جهان را در نوردید.

وی افزود: امام خمینی (ره) با گشودن این مسیر آن را به فرهنگ تبدیل کردند.

صفارهرندی با بیان اینکه امام خمینی (ره)  یک اسوه جهانی است،گفت: ایشان این اقدامات را یک بخشی از مصلحت کل می‌دانستند که همه را دعوت به انتظار ظهور امام عصر (عج) می‌کرد.

وی با بیان اینکه امام  خمینی (ره) فقط با تاسیس حکومت اسلامی بزرگ نشدند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در عین شجاعت و عظمت روحی به مردم لقب ولی نعمت می‌دادند.

این عضو تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: مقام معظم رهبری نیز همانند امام خمینی (ره) خدمت‌گذاری به مردم را بالاترین فضیلت برای حاکمیت می‌دانند.

وی به ویژگی مشترک همه شهدا اشاره و عنوان کرد: در وصیت‌نامه همه شهدا تاکید بر ادامه راه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سفارش شده است.

صفارهرندی با بیان اینکه شهدا شفاعت می‌کنند، افزود: در حال حاضر کشور در مسیر سربالایی است و باید با همکاری و تحمل این مسیر سخت را بگذرانیم.

عضو تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: ورود به برنامه‌های گرامیداشت شهدا در حقیقت یادآوری برای ارزش‌هایی است که شهدا در آن راه جان خود را فدا کردند.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رمز موفقیت‌های ما چیزهایی بود که شهدا به آنها پایبند بودند، اظهار کرد: در آینده باید همین مسیر را ادامه دهیم و نباید گسستی بین دوران حضور نورانی شهدا و دوره پس از آن به وجود آید.

وی افزود: برای جلوگیری از گسست این مسیر با برگزاری این مراسم‌ها و همچنین ورود و مشارکت نسل جدید میراث شهدا را حفظ کنیم.

این آرامش و امنیت را مدیون شهدا هستیم

عابدین داغمه‌چی فرمانده بسیج ناحیه سپاه چالوس در حاشیه مراسم ضمن بیان اینکه ما به شهدا نیازمندیم و آشنا شدن جوانان، نسل جدید و آینده باروحیه و تفکر شهدا بسیار ضروری است، اظهار کرد: با برگزاری این مراسم‌ها نسل جدید ما که دفاع مقدس را ندیده‌اند با تفکر و روحیه شهدا و ایثارگران آن دوران آشنا می‌شوند و این فرهنگ و منش آنان را حفظ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این آرامش و امنیت را مدیون خون شهدا هستیم،گفت: این مراسم یادآور ایثارگری و فداکاری شهدای گرانقدری است که در دفاع از میهن و مردم کشورمان انجام دادند و باید سرلوحه کار ما مسؤولان و مردم عزیزمان باشد.

به گزارش فارس؛ این مراسم با حضور مردم شهید پرور،خانواده شهدا و مسؤولان شهرستان چالوس در مسجد جامع شهر مرزن‌آباد برگزار شد.

 /۸۶۰۶۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.