پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امام جمعه ساری: مجالس حسینی نباید از بُعد انقلابی و حماسی خالی باشد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری همزمان با روز عاشورا و با تسلیت سالروز شهادت امام حسین (ع) و یارانش، اظهار کرد: از بانوانی که در ایام محرم حرمت‌شناسی کردند، تشکر می‌کنم و برای آن تعداد اندکی که حقیقت عاشورا در درک نکرده و حرمت‌ها را رعایت نکردند، از خدای بزرگ آرزوی هدایت دارم.

وی با بیان اینکه عاشورا دارای سه بعد عاطفی، عبادی و حماسی و انقلابی است،گفت: امام حسین علیه‌السلام به ما درس نه گفتن به ظالمان و ستمگران، تسلیم نشدن در مقابل دشمنان، درس ترجیح دادن شهادت بر زندگی با ذلت داده و نباید آن را فراموش کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: محافل عزاداری حضرت اباعبدالله اگر بخواهد درست و کامل باشد باید به بعد حماسی و انقلابی توجه شود.

محمدی‌لائینی هشدار داد: خط فکری تشیع انگلیسی و خط فکری کسانی که دل به غرب سپردند آن است که مجالس و محافل حسینی از بعد حماسه، انقلاب و مبارزه با ظالمان و ستمگران خالی باشد اما این جفای در حق حسین (ع) و عاشورای حسین (ع) است، باید بُعد حماسی عاشورا را به‌صورت برجسته حتما زنده نگه داریم و همچون حسینمان در مقابل مستکبران عالم بایستیم و شعار “هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة” را سر بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه ظالمان همواره خواستند یاد و نام امام حسین (ع) فراموش و قبر و بارگاه ایشان منهدم شود تا در فکر مبارزه با ظلم و ستم نباشند، خاطرنشان کرد: مردم بیدار به ویژه مردم حاضر در عصر اسلامی که این انقلاب باشکوه را به‌وجود آورده و پیروز کردند ده‌ها فتنه جنگ سخت و نرم را پشت سر گذاشتند و نشان دادند که درس آقا اباعبدالله الحسین (ع) را فراموش نمی‌کنند و باید داغ فراموشی بعد استکبارستیزی عاشورا را بر دل‌شان بگذارید.

وی گفت: باید به استکبار جهانی و آمریکایی فرعونی اعلام کنید که ما درس” هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة” را تا فروپاشی نظام سلطه و اقامه نظام عدل مهدوی ادامه خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرموده امام حسین (ع) مبنی بر اینکه مرگ باعزت از زنده بودن باذلت بهتر و برتر است، یادآور شد: اگر می‌خواهیم زندگی شرافت‌مندانه داشته باشیم باید این فرمایش حضرت را سرلوحه قرار دهیم و برای زندگی با عزت هزینه‌ای همچون شهادت دهیم.

محمدی‌لائینی با سفارش به تقوای الهی، گفت: چیزی که روح آقا اباعبدالله الحسین (ع) را راضی می‌کند تقوا و رعایت حلال و حرام خداوند است که باید نورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.