پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امام‌جمعه نوشهر: کاهش تعهدات برجامی، مطالبه عموم مردم است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های این هفتهٔ نماز جمعه نوشهر افزود: دشمن خیلی ضعیف و ذلیل است و نباید از او بترسیم.

وی تأکید کرد: احتمال شکست ما هیچ موقع از دشمن نیست بلکه از خیانت‌های داخلی و تردیدآفرینی عده‌ای سست‌ ایمان است.

امام‌جمعه نوشهر ادامه داد: بعضی می‌گویند باید با اروپا توافق کنیم درحالی‌که اروپا هم مثل آمریکا است و می‌خواهند ایران را تضعیف کنند.

وی گفت: در ایام محرم قرار داریم و به پیام‌های عاشورا باید توجه کرد که یکی از آن‌ها سازش نکردن با ظالم و زیر بار ظلم نرفتن است.

مشایخ گفت: ایستادگی در برابر ظالم هزینه دارد و همچنان‌که امام حسین‌ (ع) بچه و جوانش را داد، برای ما هم حفظ عزت و اقتدار هزینه دارد و باید به دشمن پیام بدهیم که هزینه‌اش را می‌پردازیم.

مشایخ با بیان اینکه تا این مراسم و شور حسینی است به اسلام آسیب نمی‌رسد یادآور شد: در آن روز هدف دشمنان تسلیم کردن امام حسین، علیه‌السلام، بود ولی حضرت تسلیم نشد و امروز نیز ما نباید تسلیم شویم.

امام‌جمعه نوشهر اظهار داشت: دشمنان در آن روز به امام و یارانش آب ندادند و امروز هم به ما دارو و پول نفت نمی‌دهند تا تسلیم شویم.

به گفته وی، آمریکایی‌ها بعد از فاجعه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ به برخی از مقامات پهلوی گفتند شما اشتباهتان این بود که مردم را بیشتر نکشتید؛ آن‌وقت امروز بعضی‌ها طرفدار مذاکره با آمریکا هستند.

مشایخ اظهار داشت: همچنان‌که رئیس‌جمهور ما گفته، مذاکره با آمریکا دیوانگی است و رهبر معظم انقلاب نیز مذاکره با آمریکا را نهی کرده است.

وی با اشاره به لزوم توجه به بایدها و نبایدها در مداحی‌ها و عزاداری‌ها یادآور شد: لازم است از دامن زدن به اختلافاتِ فرَق اسلامی و همچنین بیان بدعت‌ها ، خرافات و آنچه که اصل و اساس ندارد و هر چیزی که باعث وهن مذهب می‌شود پرهیز شود.

امام‌جمعه نوشهر گفت: محبت اهل‌بیت و سینه‌زنی‌ و عزاداری مجوز گناه کردن نیست بلکه باید به فلسفه شهادت و الهام‌گیری انقلاب اسلامی ایران از آن پرداخته شود.

۷۵۱۷/ ۱۶۰۲/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.