پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امام‌جمعه نوشهر: سرنگونی پهپاد آمریکا، نشانه آمادگی دفاعی ایران است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود: ایران در همان ساعات اولیه، با شجاعت این اقدام را اعلام کرد که این امر را چند سال پیش در دستگیری نظامیان متجاوز انگلیسی در خلیج‌فارس هم دیدیم.

وی تأکید کرد: دشمنان ما پنهان‌کار و ترسو هستند درحالی‌که ما اگر در دفاع از خود کاری را انجام دهیم آن را پنهان نمی‌کنیم.

امام‌جمعه نوشهر ادامه داد: آمریکا پهپادش را برای جاسوسی وارد حریم هوایی ایران کرده بود و ایران نیز آن را سرنگون کرد.

مشایخ اظهار داشت: یکی از پیام‌های پاسخ ایران این است که تنگه هرمز جز لاینفک ایران است و اگر بخواهند چنین تجاوزهایی را تکرار کنند پاسخ شدیدتری دریافت می‌کنند.

وی گفت: ایران چند سال قبل نیز یک پهپاد پیشرفته آمریکا را سالم گرفته بود و این در حالی است که در زمان تحریم به چنین توانمندی نظامی رسیده است.

مشایخ افزود: ساقط شدن پهپاد متجاوز آمریکا یک پیام هم به کشورهای منطقه دارد و آن این است که بازار اسلحه آمریکا و اروپا را داغ نکنید زیرا آن‌ها شما را گول می‌زنند.

او با اشاره به مرگ محمد مُرسی، نخستین رئیس‌جمهور مردمی مصر یادآور شد: این شخص بااینکه با انقلاب مردمی و سپس رأی مردم به قدرت رسید، به جای حرکت در مسیر انقلاب، دستش را به سمت آمریکا و اروپا دراز کرد، حال‌آنکه آنان به کسی وفا نمی‌کنند.

امام‌جمعه نوشهر تأکید کرد: مردم مصر در هنگام انقلاب، سفارت اسرائیل را تسخیر کرده بودند ولی مرسی به اسرائیل روی خوش نشان داد و با عربستان همراه شد و ضد ایران و سوریه موضع گرفت.

مشایخ اظهار داشت: او عوامل طاغوت، یعنی رژیم حسنی مبارک را باید قلع‌وقمع می‌کرد ولی چنین نکرد و مانند قذافی و صدام و عرفات با نام بد از دنیا رفت که عبرتی برای همگان است.

امام‌جمعه نوشهر با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران یادآور شد: وی زمان‌شناس و امام‌شناس بود و ما هم باید مانند او باشیم.

وی ادامه داد: شهید چمران بااینکه وزیر دفاع و نماینده مجلس شورای اسلامی بود در ساختمانی محقر زندگی می‌کرد.

۷۵۱۷/‏۱۶۰۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.