پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امام‌جمعه نوشهر: راهپیمایی اربعین، جنگ نرم و آیت عُظمای الهی است

0

حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه  نوشهر افزود: زیارت اربعین تبدیل به آیینی جهانی شده است و علاوه بر شیعیان، اهل‌سنت و حتی غیرمسلمانان هم در آن شرکت می‌کنند.

وی تأکید کرد: در روایات ما، زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین یکی از پنج علامت مؤمن ذکرشده و از احادیث بر می‌آید که حتی اگر احتمال خطر باشد شایسته است که انجام شود.

امام‌جمعه نوشهر ادامه داد: دشمنان که شیعهٔ انگلیسی را ترویج و از قمه‌زنی حمایت می‌کنند از اربعین و حتی از آیین شیرخوارگان حضرت علی‌اصغر می‌ترسند.علتش آن است که قمه‌زنی چهره‌ای منفور از شیعه عرضه می‌کند ولی آیین شیرخوارگان و راهپیمایی اربعین، قلوب مردم را به شیعه متمایل می‌کند.

مشایخ اظهار داشت: اغتشاش اخیر در عراق که در ابتدا مسأله‌ای داخلی و به دلیل مشکل اشتغال و بیکاری بود، بلافاصله مورد استقبال و حمایت آمریکا ، انگلستان و حتی دختر صدام قرار گرفت.یکی از اهداف دامن زدن به ناآرامی‌ها در عراق، کمرنگ کردن مراسم اربعین است زیرا دشمنان، این آیین را از چشم ایران می‌بینند و خواستند با ایران مقابله کنند.

او افزود: از دیگر اهداف این اغتشاش، رواج ملی‌گرایی عربی و عراقی و مقابله با مراجع تقلید و همچنین برجسته‌سازی دخالت ایران در عراق بود.دولت‌های مستکبر، از عراق دل پری دارند و می‌خواهند انتقام بگیرند، چون عراق در تحریم ایران همراهی نکرد به نحوی که مجبور شدند عراق را از تحریم ایران استثنا کنند.

امام‌جمعه نوشهر گفت: بعد از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان که کمبود نفت به وجود آمد عراق حاضر به جبران این کمبود نشد. دولت عراق همچنین در یمن و سوریه با آمریکا و عربستان و هم‌پیمانانشان همراهی نکرد بلکه مرز بوکمال را با سوریه باز کرد.

مشایخ با اشاره به اینکه در این اتفاق مراجع خوش درخشیدند و آیت‌الله سیستانی به همه گروه‌ها و دولت تذکراتی داد و آبی روی آتش ریخته شد، افزود : مردم عراق هم وقتی متوجه شدند از اعتراضات سوءاستفاده می‌شود کوتاه آمدند.

امام‌جمعه نوشهر دیدار دو هزار نفر از نخبگان را با رهبر به فال نیک گرفت و تأکید کرد: جامعه باید به جوانان انقلابی و اهل معنویت و باتقوا و متوکل به خدا اعتماد کند.

وی ادامه داد: در این ۴۰ سال گذشته خیلی از موفقیت‌ها، ازجمله در فناوری هسته‌ای و بُن‌یاخته‌ها و صنایع رقمی به دست جوانان انجام شد.

۷۵۱۷/ ۱۶۰۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.