پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امام‌جمعه نوشهر: برنامه‌ریزی و ساختار دستگاه قضا باید متحول شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود: یکی از مصادیق مهم تحول، استفاده از نیروهای کارآمد است.

وی تأکید کرد: قاضی باید بهترین فرد و دارای روحیه انقلابی باشد و قوه قضائیه باید با فسادِ داخل قوه و خارج آن مقابله کند.

امام‌جمعه نوشهر ادامه داد: رسیدگی به اتهام نباید با بداخلاقی باشد و همچنین لازم است در رسیدگی به پرونده‌ها تسریع و نه تعجیل شود.

مشایخ اظهار داشت: دستگاه قضا نباید محل جولان عده‌ای خاص باشد بلکه باید بر اساس قانون عمل شود.

امام جمعه شهرستان نوشهر، شهید بهشتی را معمار دستگاه قضا توصیف کرد و گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، بزرگ‌ترین حادثه تروریستی در کمیت و کیفیت، حادثه هفت تیر بود که از جمله منجر به شهادت عمادالدین کرمی، نخستین نماینده نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی شد.

او افزود: از چنین حوادثی، هم باید درس بگیریم و هم عبرت و درسی که می‌آموزیم، شهادت‌طلبی و جان‌فشانی برای انقلاب است. عبرت این حادثه، مواظب نفوذی‌ها بودن است زیرا عامل این انفجار، فردی نفوذی بود و مدتی بعد در هشت شهریور نیز یک عامل نفوذی باعث ترور و شهادت رجایی و باهنر شد.

مشایخ اظهار داشت: در آن زمان که پیاپی چنین حوادثی به دست منافقان و حمایت آمریکا انجام می‌شد، رهبری امام راحل و حضور مردم باعث شد خطر رفع شود. امروز هم خلف صالح او خط وی را ادامه می‌دهد و تا وقتی‌که مردم پشتیبان نظام باشند هیچ خطری انقلاب را تهدید نخواهد کرد.

وی ادامه داد: دشمنان و ازجمله آمریکا، امروز هم می‌خواهند همان کارهای سابق را بکنند و شنیدید که رهبر انقلاب را تحریم کردند. آن‌ها نمی‌دانند که رهبر ما زندگی مسیحایی و خانه محقر دارد و حتی آن حسینیه هم ملک شخصی او نیست.

امام جمعه نوشهر گفت: در موضوع حقوق بشر، روی آمریکا سیاه است ولی حقوق بشر اسلامی ضامن حقوق اصلی و واقعی انسان است و به دنبال بمب اتم نمی‌رود. آن‌ها نگاهشان به حقوق بشر این‌چنین است که می‌خواهند پول بدهند تا فلسطینیان از کشور خود صرف‌نظر کنند.

۷۵۱۷/‏۱۶۰۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.