پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امام‌جمعه نوشهر: آمریکا مصداق کامل استکبار است

0

حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود: ۱۳ آبان یعنی آزادی‌ خواهی و این امر برگرفته از هیهات مناالذله امام حسین (ع) است.

وی با اظهار این که در روز ۱۳ آبان سه اتفاق مهم در سال‌های مختلف روی داد که اولین آن  دستگیری امام راحل در سال ۱۳۴۳ و تبعید وی به ترکیه بود، توضیح داد :  علت بازداشت ایشان، اعتراض به تصویب قانون قضاوت‌ سپاری (کاپیتولاسیون) در نظام پهلوی بود.

امام جمعه نوشهر گفت : یکی از برکات انقلاب اسلامی، رهایی از این قانون بود و به‌ طور کلی هر جا استعمار است این قانون هم است و الآن استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا در برخی از کشورها حکایت از همین قانون ظالمانه دارد.

وی رخداد دیگر در روز ۱۳ آبان را مربوط به  سال ۱۳۵۷ و حمله مأموران شاه به دانشگاه تهران و شهادت عده‌ای از مردم انقلابی دانست و گفت : سومین اتفاق مهمِ ۱۳ آبان، تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ و کشف ابزارهای پیشرفته جاسوسی و هزاران سند بود.

مشایخ افزود : آمریکایی‌ها که در روزهای اخیر اعلام کرده‌اند ابوبکر البغدادی، سرکردهٔ داعش، را کشته‌اند، برای نوکران خود تاریخ مصرف قائل‌ند و با انقضای مدت، آنان را معدوم می‌کنند و این مسائل باید درس عبرت برای کسانی باشد که آلت دست آمریکا قرار می‌گیرند که صدام و قذافی و دیگران از آن جمله بودند.

وی ادامه داد : اعلام خبر کشته شدن سرکردهٔ داعش از دهان ترامپ، مانند اقدام باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در اعلام خبر کشتن اسامه بن لادن، رهبر القاعده بود. وقتی بن لادن را از بین بردند شاید برخی تصور کردند اوضاع منطقه آرام‌تر می‌شود ولی بعد معلوم شد فتنه بزرگ‌تر داعش را به وجود آورده‌اند.

امام جمعه نوشهر گفت : الآن با توجه به ناآرامی در عراق و لبنان این احتمال وجود دارد که فتنه‌ای در راه باشد و در پشت صحنه اتفاقات این دو کشور، دستگاه‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.