پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

الزام فروشگاه‌های مازندران به نصب صندوق الکترونیکی متصل به سرور مالیاتی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

علی‌اکبر حمزه‌ای مدیرکل امور مالیاتی  استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ساری، در ارتباط با آخرین وضعیت مالیات‌های بساز و بفروش که تا آخر مرداد ماه مکلف به ارائه اظهارنامه بودند، اظهار کرد: تاکنون ۱۶۰ هزار مورد اظهارنامه مالیاتی دریافت کردیم که باید رسیدگی و تفکیک شود.

وی افزود: طبق قانون کسانی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند مشمول پرداخت مالیات می‌شوند، در حوزه نقل و انتقال مالیات ۵ درصدی بر اساس ارزش مالیاتی بعلاوه یک مالیات هم ۱۰ درصد علی الحساب بر طبق ارزش مالیاتی اخذ می‌شود‌.

حمزه‌ای تصریح کرد: مودیان مکلف هستند در پایان سال مالی اظهارنامه ارائه کنند، طبق قانون کسی که ملکی را می‌سازد اگر ظرف مدت سه سال بعد از پایان کار ملک را واگذار کند مشمول مالیات بساز و بفروشی خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران یادآور شد: شهرهای دارای جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر در استان، همچون ساری، بابل، آمل و قائم‌شهر باید اظهارنامه مالیاتی ارائه بدهند، مودیان دیگر شهرهای استان نیز مکلف به پرداخت مالیات ۵ تا۱۰ درصدی هستند.

این مسؤول گفت: مبلغ مالیات پرداختی توسط بساز و بفروش‌ها بستگی به تعداد ساخت و ساز و درآمدشان دارد که بر طبق قانون در ماده ۱۳۱ آمده است، بر این اساس برای اشخاص حقیقی نرخ مالیات از ۱۵ شروع و تا ۲۵ درصد ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما در خصوص اینکه وضعیت مالیات مشاغل در استان چگونه است؟ بیان کرد: مالیات مشاغل شامل مجموعه‌ای از شغل‌های متنوع و پراکنده‌ای است که دسترسی کامل به درآمدهایشان در صورت عدم تجهیز به سامانه فروشگاهی نداریم.

حمزه‌ای تصریح کرد: قانون صندوق‌های مکانیزه فروش تکلیف کرده که مودیان از پایانه‌های فروشگاهی استفاده کنند تا درآمدها شفاف شده و مالیات صحیح و واقعی شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا سخت‌گیری‌ها کمتر شد ولی از شهریور ماه جاری بحث نگهداری صندوق الکترونیکی و اتصال به سامانه مالیاتی جدی است به‌طوری تراکنش همه فروشگاه‌ها باید به سرور سازمان مالیاتی متصل باشد، این در   جهان در حال اجرا است، در کشور ما تازه آغاز شده و نیازمند صرف زمان است تا درآمد و مالیات واقعی شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه اداره صنعت باید طبق ماده ۱۶۹ تراکنش تمام انبارها را به سازمان مالیاتی اعلام کند تا به درآمدها اجحاف داشته باشیم، گفت: همه ارکان باید از طریق سازمان مالیاتی پیگیری شود البته طبق آخرین گزارشات بسیاری از ادارات خط شدند اطلاعات می‌دهند، در خصوص مالیات پزشکان هم ۸۰ درصد آن‌ها صندوق مالیاتی را نصب کردند.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.