پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

الزام خانواده‌ها به پرداخت وجه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان ممنوع است

0

رضا نجفی دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش مازندران امروز درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌‌آموزان در سال تحصیلی جدید با شعار محوری «ثبت‌نام مطلوب، عدالت‌محوری، خانواده‌مداری» است.

وی با تشکر از مشارکت مادی و معنوی خانواده‌ها در بهبود فرآیند پرورشی و آموزشی، افزود: در زمان ثبت‌نام نباید اجباری ازسوی مدیران در ارتباط با دریافت وجه صورت گیرد و نباید به خانواده‌‌ها برای پرداخت وجه الزام شود.

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه مشارکت خانواده‌ها موجب بهبود فرآیند آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان خواهد شد، تصریح کرد: در ارتباط با هزینه کمک به مدرسه هم نرخ مصوب توسط انجمن اولیا و مربیان به تصویب می‌رسد.

نجفی ادامه داد: موضوع مهم دیگر ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه محل سکونت خود بوده که این مهم به‌منظور توزیع متوازن دانش‌آموزان در محدوده جغرافیایی محل سکونت در مدرسه و یا درصورت شاغل بودن والدین نزدیک‌ترین مدرسه به محل کار والدین در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: البته استثنا در ارتباط با ثبت‌‌نام مربوط به محدوده جغرافیایی بوده که براساس اولویت هدایت تحصیلی و سایر موارد به هنرجویان است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: موضوعی دیگر اینکه براساس ماده ۴۰ آیین‌نامه مدارس برگزاری آزمون و مصاحبه ورودی و یا تعیین شرط معدل به جز مدارس خاص هم مطرح نیست.

نجفی در ارتباط با ملاک سن ثبت‌نام کلاس اولی‌ها، بیان کرد: در این زمینه برای ثبت‌نام پایه اولی‌ها اول تا ۳۰ مهر ماه است درحالی‌که متولدین تا اول مهر سال ۹۶ یعنی ۶ سال تمام می‌توانند در مقطع پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

وی یادآور شد: امسال مدیران مدارس را موظف کردیم پیگیر ثبت‌نام دانش آموزانی که فارغ التحصیل شدند، باشند و اگر برخی در مدارس جدید ثبت‌نام نشدند علت عدم ثبت‌نام را جویا شوند تا دانش‌آموزی از فرآیند تحصیل دور نباشد تا شرایط تحصیل را برقرار کنیم.

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه خانواده‌های دانش‌آموزان میان‌پایه نیازی به مراجعه به مدارس ندارند، افزود: شهریه مدارس براساس دستورالعمل بوده که ابلاغ شده است‌.

نجفی گفت: ثبت‌نام پایه اول ابتدایی از دهه دوم خرداد ماه شروع شد اما ثبت‌نام متوسط اول از ابتدای تیر ماه شروع شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.