پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اقدام اداره گاز استان مازندران، اطلاع رسانی یا تهدید؟!

1

با آمدن ویروس کرونا ( کووید 19 )، بخش زیادی از نظم جهانی نوین که سالها بدون خللی به ویژه بعد از چنگ جهانی دوم در حال کار و فعالیت بود، دچار مشکل شد و این موضوع به نظر در کشورهایی با توان تکنولوژیک بالاتر بیشتر عیان شد.

همین موضوع دولت ها را بر آن داشت تا با اثرات به ویژه اقتصادی این عارضه و معضل جهانی به شدت مبارزه کنند. اصلی ترین مشکل اقتصادی که دولت ها در مورد ملت ها با آن دست به گریبان بودند علاوه بر تامین مایحتاج عمومی مردم در دوران قرنطینه اجباری که توسط بسیاری از کشورها به شدت اعمال و پیگیری می شد، پیدا کردن راهکاری برای بهتر گذراندن این دوران است. به همین دلیل دولت ها سازوکار و اقداماتی را به این منظور اختصاص دادند.

در ایران هم این موضوع اگر چه اکثر آنها ضمانت اجرایی ندارد ولی از سوی دولت اقداماتی از قبیل عدم دریافت قسط وام های قرض الحسنه، جریمه نکردن ماشین های فاقد بیمه و معاینه فنی و .. انجام شد. شاید یکی از این اقدامات تسهیلاتی برای مشترکان آب، برق، گاز و دیگر امکانات از این قبیل بود.

اداره گاز استان مازندران در اقدامی عجیب با ارسال پیامکی به مشترکین گاز استان از آنها خواسته که به دلیل شیوع ویروس کرونا ارقام کنتور گاز را ظرف مدت 5 روز به این اداره پیامک نمایند. در متن این پیامک از سوی اداره گاز مازندران آمده است:

مشترک گرامی، به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مقرر گردید کنتور خوانی گاز به صورت غیر حضوری انجام گردد. لطفا ارقام شمارنده کنتور را به صورت ارقام سیاه رنگ کنتور *5*شماره اشتراک ظرف مدت 5 روز به شماره 200020194 پیامک نمایید. ضمنا در صورت عدم ارسال کارکرد، مصرفی تخمینی لحاظ می گردد.

در متن این پیامک چند نکته وجود دارد. اول اینکه همه مشترکان گاز استان دسترسی به سیستم اطلاع رسانی پیامکی و یا دسته کم آشنایی با آن را ندارند. بسیاری از مشترکان سالمندانی هستند که کمترین آشنایی با این گونه امکانات ندارند و فرصت 5 روزه برای این موضوع بی انصافی است.

و مسئله دوم که بسیار مهمتر است در جمله آخر این پیامک است. در این که اداره گاز تهدید کرده که در صورت عدم ارسال اطلاعات کنتور ظرف مدت 5 روز مصرف کارکرد تخمینی محاسبه می گردد. این بیشتر یک تهدید است تا اطلاع رسانی!

مگر ممکن است که اداره گاز مازندران کارکرد گاز را تخمینی لحاظ کند و یا اینکه آیا این کار را قبلا هم انجام می داده است؟!

آیا بهتر نبود به جای این گونه اقداماتی که بیشتر خشم و نارضایتی مردم را در پی دارد، مانند بسیاری از کشورها که تسهیلاتی را حداقل برای این چند ماه قرنطینه در نظر گرفته اند با تسامح و ملاطفت بیشتری با مشترکان برخورد می کردند.

باید این سوال را پرسید که چطور دولت به بانک ها می گوید که تسهیلاتی را برای نگرفتن قسط وام های خود در ایام قرنطینه در نظر بگیرند و بانک ها را ملزم به این کار می کند ( که باید هم اینگونه باشد ) ولی خود دولت و وزارت نفت و نیرو به عنوان متولیان این امر از حق خود در دریافت گاز بها و برق بها و آب بهای خود نمی گذرند؟!

امیدواریم که اداره گاز استان پاسخی برای این سوال و موضوعات مطرح شده داشته باشد. پایگاه خبری چهاردانگه نیوز آماده شنیدن پاسخ این اداره می باشد.

 

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    اینقدر از این دست پول حرام ظاهرا گرفتند که عادی شده براشون الان رییس اداره گاز ببینید دگمه تا بالا بسته پیشانی هم تمدید مهر داره — خوب چطور میشه یک رییس اداره که خودش اینطور معرفی میکنه بعد میگه تخمینی پول میگیرم حرف بنده را به گوش رییس اداره گاز برسونید و بگویید شهروندی اینطور سوال کردند اقای متشرع رییس اداره گاز ببینید چه جوابی میدهند و دوباره جوابیه ایشان را بگذارید در سایت تا مطلع شویم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.