پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اقتصاد فرهنگ محور در سواحل مازندران توسعه یابد

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالحسین بریمانی عصر پنجشنبه در جلسه اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی سواحل سالم، پارک سالم با بیان اینکه مازندران از نعمت الهی برخوردار بوده و سواحل مازندران ازجمله نعمتی است که بایداز آن درست بهره برداری کرد، گفت: با توجه به گردشگرپذیربودن استان مازندران هم می‌توان با صنعت توریسم، اقتصاد فرهنگ محور و رفاهی برای مردم ایجاد و هم محیط سالم رفاهی ایجاد کرد.

معاون طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه ایران از نظر دارا بودن امکانات رتبه ششم را در میان کشورها دارد، اما از نظر بهره برداری از امکانات رتبه خوبی ندارد، افزود: متأسفانه سواحل استان مازندران شرایط خوبی ندارد لذا باتوجه به گردشگر پذیر بودن این استان می‌بایست اقدامات اساسی برای زیباسازی سواحل صورت بگیرد.

سردار بریمانی در ادامه با تصریح بر اینکه توریست به همراه خود اقتصاد می‌آورد، خاطرنشان کرد: باید گردشگری یک پیوست فرهنگی که آن سبک زندگی اسلامی ایرانی است، هم داشته باشد تا یک اقتصاد فرهنگ محور در سواحل مازندران ایجاد شود.

معاون طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی ایران در جامعه، گفت: امروز این فرصت فراهم شده تا با یک طرح فرهنگی و اجتماعی برای ساماندهی دربخش سواحل اقدام شود.

سردار بریمانی در پایان تاکید کرد: اگر طرح‌های فرهنگی و اجتماعی «سواحل سالم، پارک پاک» در تفرجگاه‌ها و سواحل استان مازندران به درستی صورت گیرد و سواحل مازندران به خوبی ساماندهی شوند، علاوه بر داشتن محیط سالم بیش از ۳۰ هزار اشتغال پایدار برای مردم منطقه به وجود خواهد آمد که این مساعدت و همراهی مسئولان استان بویژه شخص استاندار را می‌طلبد.

سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا هم در ادامه به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در سواحل و پارک‌ها اشاره کرد و افزود: ترویج ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی مهم‌ترین راهکار برای مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه معضلات فرهنگی در سواحل مازندران زیبنده این استان نیست، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های کارشناسی شده گردشگری که پیوست فرهنگی و بومی دارد، می‌توان یک محیط سالم را برای مردم فراهم کرد.

سرهنگ پاسدار مسلمی در پایان با تصریح بر اینکه گردشگری در مازندران سبب رشد اقتصادی و پیشرفت می‌شود، یادآور شد: باید در این میان به گردشگری اسلامی توجه ویژه شود.

کد خبر 4981498
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.