پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اقتصاد دریاپایه محور توسعه مازندران است

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان صبح یکشنبه در حاشیه افتتاح پروژه ماهی درقفس در نوشهر با اظهار اینکه بخشی از مشکلات ناشی از عدم آزادسازی ساحل است، افزود: طی دو سال گذشته آزادسازی نوار ساحلی شتاب گرفته و اکنون ۸۵ درصد سواحل استان آزاد شد و دولت مصمم است تا پایان دولت بخش اعظم ۱۵ درصد باقیمانده ساحل را آزادسازی کند.

وی ادامه داد: تا آزادسازی به نحو مطلوب انجام و راه‌های دسترسی به دریا فراهم نشود نمی‌توانیم از ظرفیت دریا بهره گیری کنیم.

استاندار مازندران همچنین با بیان اینکه رودخانه‌های مختلفی در استان وجود دارد، گفت: برای تکثیر طبیعی به دلیل مسائل زیست محیطی دچار مشکل هستیم که باید بخشی از اولویت‌ها را در برای بازگشت رودخانه‌ها به تکثیر طبیعی سوق دهیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۵ نقطه برای ایجاد اسکله‌ها شناسایی شده تا پشتیبان پروژه‌هایی نظیر ماهی در قفس باشد و در این طرح‌ها گردشگری نیز اهمیت دارد.

حسین زادگان فراهم شدن امکان تولید محصولات شیلاتی را از مزیت‌های ایجاد اسکله‌های تفریحی دانست و گفت: پروژه ماهی در قفس می‌تواند تحول و انقلابی در استان ایجاد کند.

استاندار مازندران بومی نبودن صنعت ماهی در قفس، اعمال تحریم‌ها و مشکلات فراروی را از جمله دغدغه‌ها برشمرد و گفت: اولین قفس پرورش ماهی در دریا در نوشهر بومی سازی شده است.

کد خبر 5039647
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.