پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اقامه نماز ظهر عاشورایی در سراسر مازندران

0

خبرگزاری فارس مازندرانسرویس فرهنگیزری طاهری‌پرکوهی| در دهم محرم ۶۱ هجری درست ۱۳۴۳ سال قبل، وقت نماز ظهر که فرا رسید، امام حسین(ع) به دو تن از یارانش “زهیر بن قین و سعیدبن عبدالله حنفی” امر فرمودند که با نیمی از یاران جلوی نمازگزاران بایستند و مراقب دشمن باشند.

سپس امام با نیم دیگر از یارانش نماز خواندند، تیرهایی از سوی دشمن به سوی امام حسین(ع) پرتاب شد، یاران حضرت جلو آمده و خود را هدف آن قرار دادند، حضرت در میدان نبرد به اقامه نماز ایستادند تا در تاریخ ثبت شود که پایبندی آن حضرت به دین تا چه اندازه است، تاجایی که این نماز به‌عنوان خاص‌ترین نماز در تاریخ اسلام به ثبت رسید.

حال که در ۱۰محرم ۱۴۰۲ قرار داریم مردم مازندران به رسم هر ساله نماز ظهر عاشورا را پرشورتر از هر سال دیگری در اماکن مذهبی و امامزادگان استان برپا کردند.

صحن امامزاده یحیی(ع) ساری مرکز استان اثری “متعلق به قرن نهم هجری قمری” همچون گذشته میزبان نمازگزاران ظهر عاشورا و نماز جمعه به امامت آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه مازندران و امام جمعه ساری بود.

نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه در شهرستان گلوگاه در آستان مقدس امامزاده احمد روستای لمراسک با حضور عزاداران حسینی و به امامت امام جمعه این شهرستان اقامه شد.

نماز ظهر عاشورا در مصلای محمودآباد نیز باحضور پرشور عزاداران حسینی برپا شد.

عزاداران حسینی در شهرستان جویبار به اقامه نماز ظهر عاشورا پرداختند.

نماز ظهر عاشورا در امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر با حضور پرشور عزاداران حسینی برپا شد.

نماز ظهر عاشورا در دیگر شهرها و روستاهای مازندران پرشور تر از سال گذشته برگزار شد.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.