پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش 240 درصدی صید کیلکا ماهیان در مازندران

0

حسن اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: با توجه به تعطیلی صید کیلکا ماهیان در پایان سال گذشته و بحث بازسازی ذخایر اینگونه ماهیان توسط اتحادیه کیلکای استان و اداره کل شیلات از ابتدای تیرماه، فصل صید سال ۱۴۰۰ شروع شد و ۴۴ فروند شناور صیادی در دو بندر صیادی بابلسر و امیرآباد مشغول به صیادی شدند.

وی افزود: توانستیم تا پایان مردادماه امسال صید خوبی را از دریا داشته باشیم، شناورها تا پایان مرداد بالغ بر ۳ هزار و ۴۵۰ تن صید داشته‌اند که به نسبت مدت مشابه که هزار و ۱۴ تن بود ۲۴۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: در خصوص ارزش اقتصادی این محصول نیز ما درصد تغییراتمان بیش از ۳۳۰ درصد است بیش از ۲۰ میلیارد تومان ارزش اقتصادی را برآورد کردیم.

اسحاقی بیان کرد: سرانه صید نسبت به سال گذشته هم ۲۳۰ درصد افزایش داشته که در پایان مرداد بالغ بر ۷۸ تن بود، اهم محصولات صید شده کیلکا ماهیان در دریای خزر در بحث شناورهای صیادی نزدیک به ۹۷ درصد کیلکای معمولی، دو درصد آنچوی و یک درصد هم چشم‌درشت است که بیشتر آنها مصرف پودری دارد که در کارخانجات به پودر تبدیل می‌شود برای خوراک دام طیور و آبزیان درصدی هم برای مصرف انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 /۸۶۰۴۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.