پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ۴۰ درصدی تردد مسافران در سال جاری به مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، نصرالله بیگلری ظهر امروز در نشست فصلی رؤسای پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران که در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: افزایش ۴۰ درصدی تردد مسافران در سال جاری به استان را شاهد بودیم و در ایام تعطیل بر رفت و آمدها افزوده می‌شود.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های لازم این میزان تردد در روزهای جاری افزایش زیادی داشته و تا میزان ۲۰ میلیون سفر را در این ایام تجربه کردیم.

رئیس پلیس راهور مازندران تصریح کرد: این روزها با توجه به تعطیلی چهار روزه، مازندران میزبان مسافران زیادی از پایتخت و سایر استان‌های کشور است.

این مسؤول با اشاره به ترافیک سنگین و کندی تردد در بسیاری از محورهای مواصلاتی و مسیر جنوب به شمال، افزود: رفت و آمد فراوان از مسیر جنوب به شمال نشان می‌دهد که مسافران زیادی در تعطیلات اخیر وارد مازندران شدند و هم‌اکنون شاهد خروج آنها در مسیر مقابل هستیم.

بیگلری یادآور شد: وضعیت تردد در شهرهای استان مازندران شرایط را به سمتی هدایت کرد تا نظم ترافیکی برنامه‌ریزی شده در مسیرها حاکم شود همچنین در راه‌های ارتباطی وجود بریدگی‌ها منجر به کندی عبور و مرور شده تا نیاز به چاره‌اندیشی ویژه احساس شود.

وی با اعلام اینکه ۱۰۰ نفر از فوت‌شدگان مسیرهای ارتباطی در سال جاری مربوط به عابران پیاده است، متذکر شد: میزان ۶۰ درصد از فوتی‌های حوادث رانندگی عابران پیاده هستند و در این بین سن ۶۰ درصد فوت‌شدگان بیش از ۶۰ سال است.

رئیس پلیس راهور مازندران بیان کرد: آموزش یکی از مهمترین مؤلفه‌ها در راهنمایی و رانندگی برای عابران، رانندگان خودرو و موتورسیکلت هست البته فرهنگ استفاده از پل‌های عابر و پیاده‌رو برای عابران در شهرهای مازندران باید نهادینه شود.

این مسؤول متذکر شد: پل‌های عابر پیاده در شرایط فعلی کارآیی لازم را ندارند و باید همه پل‌های عابر پیاده تبدیل به پل‌های مکانیزه شود تا عابران بتوانند به راحتی از آنها برای تردد ایمن و کم‌خطر بهره بگیرند.

بیگلری گفت: فرهنگ حضور عابران پیاده در محورها و خیابان‌ها باید تغییر کند و آموزش فرهنگ پیاده برای عابران در شهرها آغاز شده و با تاکیدات ویژه می‌خواهیم تا استفاده از مسیر فرهنگ‌سازی بتوانیم بخش مهمی از حوادث منجر به فوت را بکاهیم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.