پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ۲.۴ درصدی نرخ نقطه به نقطه تورم در مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، مفید غلامی راد صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه استان در تیرماه سال جاری استان ۲۲.۷ درصد بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل، ۲.۴ درصد افزایش یافته است، افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه کل خانوار مازندران در نقاط شهری استان ۲۲.۱ و روستایی ۲۳.۹ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۲.۳ و روستایی ۲.۷ افزایش یافته است.

وی بابیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در تیرماه سال جاری ۲۶.۹ درصداست، افزود: این رقم در مقایسه با ماه قبل، ۴.۴ درصد افزایش یافته است و این شاخص برای خانوارهای شهری ۲۷.۰ و روستایی ۲۵.۹ درصد بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۴.۳ و۴.۸ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران خاطرنشان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل درکل خانوارهای استان در تیرماه سال جاری ۶.۰ درصد است که نسبت به ماه قبل ازآن ۲.۹ درصد افزایش یافته است.

وی این شاخص را برای خانوارهای شهری استان ۶.۰ و روستایی ۶.۱ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۲.۷ و ۳.۲ درصد افزایش یافته است و ادامه داد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز در تیرماه سال جاری ۶.۴ درصد بود که نسبت به ماه قبل ۴.۴ درصد افزایش یافته است.

وی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۶.۵ و روستایی ۵.۹ درصد اعلام کرد و گفت: به ترتیب ۴.۵ و ۳.۷ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیر سال جاری در کل خانوارهای استان را ۲۵.۹ درصد ذکر کرد و گفت: این نسبت به ماه قبل ۲.۰ درصد کاهش یافته است واین شاخص برای خانوارهای شهری استان ۲۵.۰ و روستایی ۲۷.۷ درصد بوده که به ترتیب ۱.۸ و ۲.۱ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار داشت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۲۶.۴ درصد بوده که نسبت به ماه گذشته ۱.۴ درصد کاهش یافته است، این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۲۶.۴ و روستایی ۲۶.۴ درصد می‌باشد که به ترتیب ۱.۳ و ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 4986019
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.