پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ۲۳ درصدی تخصیص اعتبار طرح‌های آبرسانی مازندران

0

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: اعتبارات تخصیصی طرح‌های آبرسانی استان در سال ۱۴۰۲ با ۲۳ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۵ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال رسید.

او با بیان این‌که عملیات اجرایی پنج طرح مهم آبرسانی استان در حال انجام است، افزود: آبرسانی به شهر‌های گروه الف، آبرسانی به ساری و میاندورود، آبرسانی به رامسر، تنکابن و عباس‌آباد، تأمین آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های نکا، بهشهر و گلوگاه و تأمین آب آشامیدنی مرزن‌آباد، چالوس و گلوگاه پنج طرح مهم آبرسانی در حال اجرای استان هستند.

داوودیان گفت: سال ۱۴۰۲ با پیگیری‌های انجام شده برای اجرای این طرح‌ها ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که ۶۵ درصد از این رقم معادل ۵ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافت و در این پنج طرح مهم آبرسانی استان هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: سال ۱۴۰۱ مجموع اعتبارات تخصیص یافته برای اجرای طرح‌های آبرسانی مازندران ۴ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال بود که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳ درصد افزایش یافت.

داوودیان گفت: از ۵۶۴ میلیارد تومانی که برای اجرای طرح‌های آبرسانی مازندران در سال ۱۴۰۲ تخصیص یافت ۲۳۰ میلیارد تومان به طرح آبرسانی شهر‌های گروه الف (بابل، بابلسر و فریدونکنار) اختصاص داده شد، ۱۶۰ میلیارد تومان در طرح آبرسانی شهر‌های ساری و میاندورود هزینه شد و ۱۲۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در نظر گرفته شد.

او افزود: ۲۱ میلیارد تومان نیز در طرح تأمین آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های نکا، بهشهر و گلوگاه و ۳۳ میلیارد تومان برای طرح تأمین آب آشامیدنی مرزن‌آباد و چالوس هزینه شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران طرح جامعی شامل ۹ مجتمع آبرسانی را برای تأمین آب آشامیدنی سراسر استان از منابع آب‌های سطحی تهیه کرد که این طرح سال ۱۳۹۴ به تصویب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور رسید و بر اساس آن قرار است حدود ۱۶ متر مکعب در ثانیه آب تصفیه و ۵۵۰ هزار متر مکعب مخزن و یک‌هزار کیلومتر خط انتقال نیز ایجاد شود.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.