پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ۲۱.۵ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا

0

ولی الله باباجانی مدیرنیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۷۷۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص پارسال در مجموعه سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید و به شبکه برق کشور تزریق شد، گفت: انرژی تولید شده پارسال در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل حدود ۲۱.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او با اشاره به ثبت رکورد عدم خروج اضطراری در واحد بخار سیکل ترکیبی، افزود: در طول سال گذشته علی رغم وجود اشکالات، محدودیت‌ها و چالش‌های تولید، با تلاش و مهارت و تخصص همکاران امور بهره برداری و تعمیرات سیکل ترکیبی در انجام بهنگام مانور‌ها و اجرای دقیق برنامه‌های تعمیراتی، موردی از خروج اضطراری به ثبت نرسید و در ایام پیک مصرف نیز بدون وقفه و با آمادگی کامل در مدار تولید قرار داشته است.

باباجانی گفت: باتوجه به قطع سهمیه سوخت گاز در فصل سرد سال و لزوم استفاده از سوخت جایگزین گازوئیل در زمان نیاز شبکه، حدود ۹۰ درصد انرژی کل سال نیروگاه سیکل ترکیبی با سوخت گاز و بیش از ۱۰ درصد با سوخت گازوئیل بدست آمده است.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت نامی هر یک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات می‌باشد.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.