پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ۱۰ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه شهید سلیمی نکا

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نوراله ادبی فیروزجائی با اشاره به افزایش تولید انرژی طی دو ماه در نیروگاه شهید سلیمی نکا، اظهار کرد: در این دو ماه بیش از یک میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۹۰۰ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته حدود ۸۳.۵ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و ۱۶.۵ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، افزود: در دو ماه ابتدای امسال ۱۲ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا ادامه داد: برای ایجاد آمادگی تولید پایدار در دوران پیک مصرف فصل تابستان و با تلاش شبانه روزی کارکنان نیروگاه، تعمیرات دوره‌ای واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی به پایان رسید و تعمیرات اساسی واحد دو گازی نیز روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و گروه‌های مختلفی از کارکنان از حوزه‌های تعمیرات و بهره‌برداری با پشتیبانی کارکنان ستادی به طور پیوسته در تلاشند تا این واحد نیز پس از انجام تعمیرات، به شبکه سراسری برق کشور متصل شود.

ادبی گفت: نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخاری ۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل‌ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.