پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات از میاندورود به کشورهای حوزه دریای خزر و عربی

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، حسین منفردی فرماندار میاندورود پس از چند ماه از شروع به‌کار در سال ۹۸ اعلام کرده نخستین اولویت ما تقویت، حمایت و گسترش بخش کشاورزی است و در این خصوص جلساتی نیز با کارشناسان، مدیران و صاحب‌نظران تشکیل داده و در نهایت منجر به این شده بود که توجه خاصی به صنایع تبدیلی و صادرات انجام شود.

در سال ۱۳۹۹ شاهد نتایج اتخاذ سیاست ها و تصمیمات عقلایی بخش کشاورزی میاندورود هستیم.

چندی پیش فرماندار میاندورود در مصاحبه تلویزیونی در شبکه تبرستان از دریافت مجوز احداث اولین شهرک صنایع تبدیلی کشور در بخش گهرباران شهرستان میاندورود خبر داد که موجب خرسندی مردم به ویژه کشاورزان را به همراه داشته است.

منفردی هنگام بازدید و سرکشی از سورتینگ‌های شهرستان میاندورود خبر دیگری را اعلام کرده که روزنه امید جهت هموار شدن توسعه پایدار در بین کشاورزان را زنده کرده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری با افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات تاکنون ۲۰ هزار تن پرتقال به کشورهای حوزه دریای خزر و کشورهای عربی صادر شده است.

منفردی اضافه کرد: در سال جاری برای نخستین بار با تکنیک سرمادهی موفق شدیم هزار و ۳۰۰ تن نارنگی ژاپنی به کشور عراق صادر کنیم که تاکنون با تکنیک گرمادهی انجام می‌شد.

 

وی با اعلام اینکه یکی از مزایای تکنیک سرمادهی حفظ کیفیت محصول و ماندگاری آن است، گفت: تاکنون ۲۳ هزار تن مرکبات در شهرستان برای مصرف بازار داخلی برای شب عید و ایام نوروز ذخیره کردیم.

 /86034/ج/و




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.