پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش نرخ خرید توافقی برنج پرمحصول در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عباسعلی وفائی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران اظهار کرد: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و تولید محصول برنج، نرخ خرید توافقی برنج پرمحصول افزایش یافت.

وی افزود: براساس اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و ابلاغیه جدید شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، نرخ جدید خرید توافقی برنج پرمحصول به منظور حمایت از کشاورزان اعلام شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به خرید انواع برنج پرمحصول در این طرح، اضافه کرد: نرخ جدید خرید انواع برنج براساس حداکثر ۸درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج‌های ندا ۳۵هزار و ۳۰۰تومان و شیرودی ۴۰هزار و ۵۰۰ تومان و فجر ۴۶هزار و ۶۵۰تومان در بسته‌بندی‌های ۱۰کیلویی تعیین شده است.

وفائی‌نژاد، شرط خرید این محصولات را به دور بودن از آسیب‌ها یا شرایط غیربهداشتی یا حشره‌زدگی عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه اداره‌کل غله مازندران تمهیدات لازم را جهت عقد قرارداد با تشکل‌های صنفی آماده همکاری در این طرح انجام داده است، اظهار کرد: تاکنون قرارداد تحویل ۲هزار و ۵۵۰تن انواع برنج پرمحصول با تشکل‌های صنفی بسته شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران خاطرنشان کرد: خرید توافقی برنج‌های پرمحصول پس از هماهنگی و انجام تمهیدات لازم و عقد قرارداد با شالیکوبی‌داران و تشکل‌های صنفی معرفی شده از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی شالیکوبی داران و مشارکت اتحادیه تعاونی روستایی استان در سطح شهرستان‌های گلوگاه تا نور انجام می‌شود.

وفائی‌نژاد افزود: هیچ محدودیتی در خرید و تحویل برنج به مراکز تعیین شده وجود ندارد.

وی اعلام کرد: انبارهای شهرستان‌های بابل و فریدونکنار اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی آماده دریافت انواع برنج پرمحصول از تشکل‌های صنفی طرف قرارداد هستند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.