پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش مشارکت اقتصادی و کاهش بیکاری در مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور صبح چهارشنبه در جمع مسئولان استان در استانداری گفت: بر اساس آخرین پایش محیط کسب و کار که توسط اتاق بازرگانی کشور انجام شد استان مازندران در میان ۳۱ استان کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده و همچنین بر اساس آخرین نتایج پایش سهولت انجام کسب و کار، مازندران رتبه دوم استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران افزود: در سال ۱۳۹۸ استان مازندران در زمینه تشکیل جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و اجرای مصوبات آن رتبه ششم را در میان ۳۱ استان کشور احراز کرده است.

وی همچنین افزود: طبق گزارش مرکز آمار ایران نرخ مشارکت اقتصادی در مازندران به ۴۶.۱ درصد یعنی ۱.۹ درصد بالاتر از متوسط کشور ارتقا یافته و از نظر نرخ بیکاری هم به ۹.۸ درصد یعنی ۱.۸ درصد کمتر از میانگین بیکاری کشور رسیده است.

خیریانپور اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار را از جمله برنامه‌های مهم استان در سال ۱۳۹۸ اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه سهمیه استان مازندران، ۱۹۵ نفر بود اما با همت همه دست اندرکاران به ویژه فنی و حرفه‌ای و فرمانداران و پیگیری‌های استانداری تعداد سه هزار و ۱۵۴ نفر یعنی معادل ۱۶۲ درصد توانستند دوره‌های مهارت آموزی در محیط کار واقعی را بگذرانند.

کد خبر 4906873
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.