پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش محسوس دمای هوا در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با استقرار کم فشار سطح زمین و تقویت جریانات گرم از عصر یک‌شنبه ۲۵ تا ظهر دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه شاهد هوای گرم و افزایش محسوس دما در آسمان مازندران هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه کل استان را دربرمی‌گیرد، گفت: افزایش محسوس دما از مخاطرات این سامانه گرم محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: با توجه به فعالیت این سامانه توصیه بر پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع، مراتع و جنگل‌ها و  تهویه هوا در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها است.

این مسؤول ادامه داد: با شکل‌گیری جربانات خنک شمالی و عبور موج در تراز میانی جو از عصر دوشنبه ۲۶ تا ظهر سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه امسال شاهد وزش باد گاهی شدید(به‌ویژه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای)، کاهش دما و رگبار و رعدوبرق پراکنده در کل استان خواهیم بود.

رضوی با هشدار آسیب به سازه‌های کم‌مقاوم و احتمال ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی استان، یادآور شد: توصیه بر مقاوم‏‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و پرهیز  صعود کوهنوردان به ارتفاعات است.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی دریای مازندران، گفت: دریای مازندران از عصر دوشنبه تا اواخر روز سه‌شنبه به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.