پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش مجدد محسوس دما از فردا در آسمان مازندران

0

احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز شاهد رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده در سطح استان بودیم که در برخی مناطق به‌صورت نقطه‌ای از شدت بیشتری برخوردار بود.

وی گفت: هرچند از لحاظ بیشینه دمای هوا نسبت به روزهای قبل کاهش پیدا کرد و بیشینه از ۳۸ به ۳۲ رسید اما به‌دلیل وجود جریانات مرطوب شمالی و شرجی شدن هوا و بالا بودن رطوبت دمای احساسی بالاتر از دمای واقعی است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: از فردا انتظار داریم از ناپایداری هوا کاسته شود و آسمان استان صاف تا نیمه‌ابری و در ساعات بعدازظهر رشد ابر داریم که در ارتفاعات رگبارهای پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

اسدی تصریح کرد: روزهای یک‌شنبه و دوشنبه با تقویت الگوی تابستانه مجددا شاهد افزایش محسوس بیشینه دمای هوا خواهیم بود؛ به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۸ و در مناطق غربی تا ۳۴ درجه برسد.

وی یادآور شد: براساس نقشه‌های هواشناسی، از نیمه دوم هفته مجددا با شکل‌گیری جریانات مرطوب شمالی و عبور موج کم و بیش ناپایدار در ساعات بعدازظهر انتظار داریم شاهد رگبار و رعدو برق‌های پراکنده در آسمان مازندران باشیم.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران نیز طی روزهای آینده به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.