پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ظرفیت‌های فرودگاه رامسر در آینده‌ای نزدیک/ ایجاد ظرفیت گردشگری از راه فرودگاه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، سیاوش امیر‌مکری مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر با اشاره به اینکه فرودگاه رامسر با ۵۳ سال قدمت تا امروز بزرگترین پروژه در استان و حتی کشور است، اظهار کرد: پروژه فرودگاه با احداث یک و نیم هکتار و ایجاد موج‌شکن بتنی با عرض ۷۰ متر احداث و  دو دهنه پل به طول ۲۱۰ متر بوده است.

وی با اشاره به اینکه احداث تاکسی وی نیز به طول ۱۱ هزار و ۶۰۰ متر‌مربع و نصب چراغ روشنایی باند را داشتیم، اظهار کرد: از این پس امکان پذیرش هواپیماهای باریک پیکر با ظرفیت ۱۵۰ مسافر می‌پذیرد.

مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد:  با توجه به مصوبه دولت در خصوص ایجاد مناطق آزاد در کشور نقش فرودگاه رامسر به‌عنوان زیر ساخت گردشگری، دریایی و درمانی و تمامی حوزه‌های‌دیگر، سطوح بین المللی و داخلی در اقتصاد و فرهنگ منطقه  با استفاده از ظرفیت گردشگری از راه فرودگاه با برقراری شبکه فرودگاهی به اصفهان، اهواز، شیراز، تبریز و کیش و همچنین شبکه‌های فرودگاهی خارجی آستارا‌خان دوحه، نجف و سایر فراهم می‌شود.

امیر‌مکری ادامه داد: از دیگر فرصت‌‌های تأثیرگذار فرودگاه رامسر توسعه استان‌های مازندران و گیلان در صنایع استان‌ها در غرب مازندران و شرق گیلان خواهد بود.

مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی باند جدید در سال ۱۳۸۸ کلید خورد و با اختصاص اعتبارات ملی و اماکنی که مربوط به دولت بود در اختیار پروژه قرار گرفت، افزود: با تکمیل توسعه پروازها و کمک ناوبری و همچنین توسعه ترمینال و فرودگاه رامسر ظرفیت پذیرش فرودگاه تا ۳ برابر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک با افزایش ظرفیت‌های فرودگاه امکان پرواز ۱۶ ایرلاین امکان پرواز به رامسر را دارند که به معنی بیش از ۷۰ درصد ناوگان کشور به رامسر می‌باشد.

 /۸۶۰۳۹/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.