پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش توجه به مسائل پیشگیرانه توسط مردم مازندران و سیر نزولی کرونا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حامد روحانی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران ظهر امروز در حاشیه جلسه مسؤولان قرارگاه جهادی موسی بن جعفر (ع) با نماینده ولی فقیه در مازندران که در مصلی مرکز مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر سیر بیماری کرونا در استان نزولی است، چرا که توجه به مسائل پیشگیرانه توسط مردم رفته رفته افزایش پیدا کرد.

وی افزود: با شکل‌گیری این قرارگاه جهادی، حال و روز اموات کرونایی که پس از فوت عزیز از دست رفته دچار تعلقاتی بیش از حالت نرمال می‌شدند بهتر شد، چرا که  نگران عدم رعایت مسائل شرعی بعد از فوت نبودند، در این خصوص وزارت بهداشت بعد از فوت اموات کرونایی طی تماس تلفنی آگاهی لازم را ارائه می‌دهد‌.

روحانی‌زاده خاطرنشان کرد: در خصوص جزییات قبر دستورالعمل از روز اول کندن قبر با عمق دو متر بود، و این همان استاندارد در حوزه بهداشت در بخش بیماری‌های مسری است، از کسانی هم که در غسال‌خانه‌ها کار می‌کنند هر چند روز یک بار تست کرونا گرفته می‌شود تاکنون مورد مثبتی نداشتیم.

این مسؤول عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تأمین لباس برای روحانیون در حین تغسیل اموات کرونایی همکاری دارد، برای شهرستان‌هایی که تعداد متوفی بالاتری دارند تهیه دستگاه مکانیزه شست‌وشو در اولویت است.

گزارشی مبنی بر انتقال ویروس از طریق آب‌های زیرزمینی ارائه نشد

در ادامه پرفسور زوزلی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به مسائل علمی در بحث تغسیل اموات کرونایی گفت:  با توجه به اینکه خطر اموات در سرایت بیشتر از افراد زنده است تأکید اصلی روی قطع زنجیره انتقال بیماری است، این بیماری از نوع انتقال درجه دو محسوب می‌شود.

وی افزود: استانداردها همیشه سخت‌گیرانه است، جنازه‌های کرونایی در بیمارستان گندزایی می‌شوند و در ادامه نظر کارشناسان بابد لحاظ شود، در بحث تغسیل اموات کرونایی در مازندران اوایل رعب و وحشت ایجاد شد ولی الان اوضاع کمی بهتر است، روحانیون مراقب باشند در حین شست‌وشو میت پرتاب ترشحات صورت نگیرد.

زوزلی ابراز کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر انتقال ویروس از طریق آب‌های زیرزمینی ارائه نشد،  در خصوص لزوم ریختن آهک در قبر باید گفت: این ماده خاصیت گندزدایی دارد و چون کلر فرار است و زود از بین می‌برد اگر ویروسی باشد با آهک از بین خواهد رفت.

تهیه سبد حمایتی برای ۶۵ هزار خانواده بی‌بضاعت

در ادامه سرهنگ فضلی به نمایندگی از سپاه کربلای مازندران، به بیان گزارشی از مجموعه عملکرد سپاه در مازمدران پرداخت و گفت: در این دوران که مردم با شیوع این ویروس دست و پنجه نرم می‌کردند، سپاه مازندران اقدام به تهیه سبد حمایتی برای ۶۵ هزار خانواده بی‌بضاعت مقداری پول نقد و کالا کرده است.

وی افزود: به‌کارگیری ۱۱۰ هزار بسیجی برای تولید ماسک و گان ضدعفونی معابر و اماکن در مازندران آماده‌سازی دو واحد سیار بیمارستانی، شناسایی مراکز احتکار ماسک الکل و موارد بهداشتی از اقدامات دیگر حمایتی این مرکز بوده است.

 /۸۶۰۴۸/ج

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.