پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش تسلیم اظهارنامه‌های توافقی در مازندران

0

محسن اسلامی مدیرکل امور مالیاتی مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: به استناد ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های  مستقیم مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی  ۳۱ خرداد ماه بوده که در جلسه اصناف و کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر اموراقتصادی ودارایی و سازمان امور مالیاتی پیشنهاد شد این مهلت تا ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱ تمدید شود.

وی افزود: صاحبان مشاغل برای استفاده از معافیت پایه مالیاتی مبلغ ۳۶ میلیون تومان باید تا  ۱۵ تیر نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند و درصورت تسلیم نکردن اظهارنامه علاوه بر استفاده نکردن ازمعافیت ذکرشده مشمول جرائم پیش‌بینی شده در قانون خواهندشد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران بیان کرد: در تبصره ماده ۱۰۰ پرداخت مالیات توافقی  کاملا اختیاری بوده و مودیانی که سقف درآمدشان یا فروش آنها در سال گذشته تا مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده می‌توانند نسبت به توافق با اداره کل امور مالیاتی و قطعی سازی مالیات خود اقدام کنند.

این مسوول با بیان اینکه براساس اطلاعات  اخذ شده ازبانک مرکزی و ماده ۱۶۹ قانون اطلاعات خرید و فروش افراد در سیستم مالیاتی شاهد افزایش مالیات نسبت به سنوات قبل هستیم، تصریح کرد: سازمان امورمالیاتی جهت رعایت حال مودیان مالیاتی باتوجه به شرایط کرونایی سال قبل نسبت به کاهش ضرائب ومالیات اقدام کرده ، اما اگر مودی اسناد و مدارک مثبته‌ای مبنی بر غیرمرتبط بودن تراکنش با درآمد واحدشغلی است، می‌تواند با ارائه اظهارنامه عادی و ارائه اسناد و مدارک که قابلیت کسر از درآمد را خواهد داشت، اقدام کند.

اسلامی در پایان گفت: تعداد اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۰ تا ۲۳ خرداد ماه امسال به میزان ۸۸ هزار و ۲۸ عدد که از این میزان ۶۴ هزار و ۵۶۰ عدددراجرای تبصره ماده ۱۰۰ و توافقی بوده است.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.