پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش تدریجی تعداد بیماران کرونایی/ تزریق 58 درصدی دز سوم واکسن کرونا در آمل

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، پژمان خسروی عصر امروز در جمع مسؤولان بهداشتی این شهرستان، اظهار کرد: ویروس منحوس کرونا از روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ نه تنها مردم کشورمان بلکه مردم دنیا را درگیر خود کرد و با توجه به کاهش روند شیوع و ابتلا نسبت به گذشته، همچنان این ویروس با نوسان حرکت دارد.

وی افزود: با توجه به آنالیز کشوری شهرستان آمل فعلا در شرایط رنگ آبی قرار دارد ولی آنچه که از رصد فعالیت کرونا ویروس در سطح کشور و استان مازندران برمی‌آید نشان‌دهنده آن است که شاهد افزایش تدریجی تعداد بیماران کرونایی به ویژه بیماران بخش سرپایی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با بیان اینکه نسبت به ماه‌های گذشته تاکنون حدود ۱۸ درصد بیماران مشکوک و سرپایی کرونایی افزایش داشتند، تصریح کرد: با توجه به اینکه دو شهرستان چالوس و سوادکوه در استان مازندران در رنگ‌بندی زرد جای دارند ولی این مهم می‌تواند زنگ خطری برای افزایش میزان ابتلا باشد.

وی با اعلام اینکه افزایش تعداد شهرهای رنگ زرد کشور از ۹۶ شهرستان به ۱۰۵ شهرستان، بیان کرد: تبدیل رنگ آبی به زرد نشان از افزایش بیماران مبتلا به کرونا دارد.

خسروی با اشاره به اینکه از روز نهم فروردین امسال با یک مورد فوتی، تاکنون مرگ ناشی از ابتلا به کرونا ویروس در این شهرستان گزارش نشده است، یادآور شد: تأکید وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه‌ها در فضای بسته است و در فضای باز ماسک زدن توصیه چندانی نمی‌شود ولی در فضای بسته زدن ماسک و ایجاد تهویه مناسب الزامی است و مسؤولان و مدیران در برگزاری جلسات و نشست‌ها باید مدیرثیت زمان را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه آمل از شهرهای شاخص در کشور و استان مازندران مبنی بر واکسیناسیون علیه بیماری کرونا است، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۸۶۸ هزار دز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده است که ۹۶ درصد مردم آمل واکسن نوبت اول، ۹۱ درصد همشهریان واکسن دز دوم و ۵۸ درصد نیز واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اعلام اینکه کارمندان ادارات و نهادها باید حتما دز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند، ادامه داد: باید برای از بین بردن کرونا ویروس همه مردم و مسؤولان با وحدت و همدلی گام بردارند و تزریق واکسن در اولویت قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه این روزها شاهد بازگشت زائران عتبات عالیات کربلا و عراق به کشورمان هستیم و در آینده نزدیک زائران خانه خدا از مکه و مدینه به کشورمان بازمی‌گردند، گفت: با بررسی مبادی ورودی از فرودگاه‌ها ۳۰ درصد زائران عتبات عالیات عراق کرونا مثبت بودند و افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شدند حتما باید شرایط قرنطینه را رعایت کرده و بیماری کرونا در بین اطرافیان آنها بررسی شود.

خسروی با اعلام اینکه به زائران عتبات عالیات عراق و عربستان و خانواده‌های آنها توصیه می‌کنیم پس از بازگشت مسافران‌ از برگزاری میهمانی به شدت پرهیز کنند، بیان کرد: افراد دز سوم و یادآور ویروس کرونا را حتما پس از گذشت فاصله زمانی شش ماهه دریافت کنند و نسبت به ابتلا و شیوع ویروس کرونا با جدیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخورد داشته باشند.  

 /۸۶۰۱۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.