پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح پروژه‌های که در قائمشهر امید را در دل مردم زنده کرد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، افتتاح تجمیعی ۱۹۵ پروژه حوزه شهری مازندران با اعتبار ۱۷هزار میلیارد، روز شنبه ۲۱ بهمن با حضور رئیس  دفتر بازررسی ویژه رئیس  جمهور، استاندار مازندران، معاون عمرانی استاندار، نمایندگان قائمشهر در مجلس، شهردار، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان شهری و اصحاب رسانه در سالن شهرداری قائمشهر برگزار شد.

شهردار قائمشهر کاظم علیپور در آیین افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار کرد: بهره‌برداری از خط پردازش ۵۰۰ تنی زباله قائمشهر یکی از بزرگترین و مهمترین طرح‌های عمرانی دهه فجر امسال در مازندران محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ارزش این طرح قریب به ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است، افزود: پست برق و سالن تخمیر از ملزومات این کارخانه است که با تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل شهرداری قائمشهر با حضور مسؤولان کشوری و استانی به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار قائمشهر ادامه داد: تفکیک مواد دوبعدی و سه بعدی در این کارخانه انجام می‌شود و وظیفه خطوط پردازش، جداسازی و تفکیک انواع زباله‌ها و در نهایت تولید کود کمپوست و دفع بهداشتی مواد غیرقابل استفاده است.

وی گفت: راه‌اندازی این کارخانه برای حدود ۴۰ نفر اشتغال‌آفرینی کرده است.

 

* تقاطع غیرهمسطح دخانیات افتتاح شد

کاظم علیپور شهردار قائمشهر در ادامه تشریح افتتاح طرح زیرگذر دخانیات نیز گفت: یکی از معضلات منطقه معروف پشت راه‌آهن، نداشتن راه دسترسی مناسب بود که با تلاش شهرداری و شورای اسلامی قائمشهر تقاطع غیرهمسطح دخانیات ( شهید سید رضی موسوی ) افتتاح شد.

وی افزود: زیرگذر دخانیات با دهانه ۷ متر و ارتفاع ۵ متر و ۶۰ سانتی متر و رمپ در سه محور مجموعا ۲۱۰ متر طول جنوبی و ۲۱۰ متر طول شمالی طراحی شده است.

شهردار قائمشهر با اشاره به ارزش ۵۳۰ میلیارد ریالی این طرح، اظهار کرد: کل رمپ احداثی به طول ۴۲۰ متر و دیواره آن سنگ‌چین است که بزرگترین زیرگذر در ناحیه راه‌آهن شمال محسوب می‌شود.

 

*گره ترافیکی حریم راه‌آهن قائمشهر باز شد

شهردار قائمشهر در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلات چندین ساله ترافیکی قائمشهر در امتداد مسیر خیابان آزادی بود که طی رایزنی و تهاتر با شرکت بوتان گاز، این شرکت جهت آزادسازی حریم و ادامه مسیر خیابان آزادی در اختیار شهرداری قائمشهر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از انتقال شرکت بوتان گاز، بازگشایی این مسیر فراهم شد، گفت: طرح بازگشایی حریم راه آهن (بوتان گاز) ارزشی حدود ۵۴۰ میلیارد ریال دارد.

با بازگشایی این مسیر خیابان آزادی از افرا قلم در خیابان آیت الله صالحی مازندرانی تا میدان جانبازان امتداد یافته و مشکل بزرگی از ترافیک شهری مرتفع می‌شود.

 

* بهره‌برداری از بزرگترین چمن مصنوعی شهرداری های شمال کشور

شهرداری قائمشهر در راستای افزایش سرانه ورزشی و تفریحی زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع را در محله سمنادشت به احداث سایت تفریحی ورزشی و چمن مصنوعی اختصاص داد.

این مجموعه که در خیابان عرفان ( عرفان ۱۶ ) واقع شده، بزرگترین چمن مصنوعی شهرداری‌های شمال کشور محسوب می شود.

ارزش حدودی این طرح ۶۱۵ میلیارد ریال است که توانسته برای ۸ نفر اشتغال آفرینی کند.

احداث زمین فوتبال به همراه سکوی تماشاگران، کانکس رختکن و جاده سلامت در این طرح اجرا شده است.

جواد مولایی قرا فرماندار قائمشهر نیز در مراسم افتتاح این پروژه‌ها گفت: قائمشهر تا دو سال قبل به شهر خسته معروف بود و مسوولان آن را به شهر امید تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه در دو سال پیاپی ۸۵ درصد افتتاح پروژه‌ها در روستاهای قائمشهر بود، یادآور شد: از هشت روستای دهستان کوهساران، در هفت روستا طرح هادی اجرا شد.

 

مولایی‌قرا با بیان اینکه اغلب پروژه‌های این دوره مانند بزرگترین زیرگذر شمال کشور و بزرگتربن مجموعه ورزشی شهرداری‌های شمال کشور در مناطق کم برخوردار احداث شد، اضافه کرد: بزرگترین مجموعه تولید زالو در شمال کشور در شهرستان قائمشهر افتتاح شده است.

وی با اعلام اینکه رتبه اول جذب قیر مشارکت کشور نیز به این شهرستان اختصاص یافت، گفت: قائمشهر از سال ۱۳۴۲ تا به امروز با مشکل دپوی زباله روبرو بود و این معضل ۶۰ ساله در دهه فجر امسال حل می‌شود.

 

فرماندار قائمشهر با بیان اینکه یکی از نکات مورد تاکید ریاست جمهور و استاندار مازندران ، کاهش فاصله میان تقسیم اعتبارات بود، اظهار کرد: امروز بیش از ۵ پروژه بزرگ شهری در منطقه کم‌برخوردار شهرستان اجرا شد.

پایان پیام/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.