پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح مرکز نگهداری و درمان اعتیاد مازندران با حضور وزیر کشور و دبیرکل مبارزه با موادمخدر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، آیین افتتاح مرکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد استان مازندران  امشب در شهرستان بابل برگزار شد.

این مراسم با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، حسینی‌پور استاندار مازندران، سردار مفخمی، فرمانده انتظامی مازندران  سردار برسلانی جانشین سپاه کربلا و سایر مسؤولان در مرکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد استان مازندران در بخش گتاب بابل برگزار شد.

مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این مراسم با اشاره به اینکه اعتیاد یک آسیب بزرگ است و برای این آسیب یک مرکز درمانی ایجاد شد، گفت: در استان مازندران سال قبل خدمت استاندار رسیدیم واقعا از فقدان چنین مراکزی در سطح استان رنج بردیم.

وی افزود: این مرکز حدود ۱۰ سال رها شده بود با پیگیری‌های حاصله این مرکز با پیگیری استاندار و همکاری مجموعه سپاه کربلا ساخته شده است.

بیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: این مرکز با ظرفیت حدود ۵۰۰ نفر افتتاح می‌شود و در ادامه ظرفیت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه سال گذشته مازندران در حوزه پیشگیری و درمان رتبه نخست را در کشور کسب کرد، افزود: به اندازه بودجه‌ای که دولت در طول سال به این حوزه اختصاص داد به همین مقدار خیران کمک کردند.

 

مومنی بیان کرد: در بحث ساخت این مراکز در سطح کشور سعی کردیم بیشتر مردمی‌سازی کنیم که با مشارکت مردم اتفاقات خوبی رقم خورد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران  نیز در این مراسم اظهار کرد: کسانی که به واسطه اعتیاد بیمار شدند قرار است پس از خروج از این مرکز وارد عرصه کار و اشتغال شوند.

استاندار مازندران افزود: در امر مبارزه با اعتیاد قرار هست نقش موثرتری انجام شود آن هم کار فرهنگی است.

وی بیان کرد: این مجموعه برای استفاده کل استان مازندران ایجاد شد و روزی را در این مرکز جشن بگیریم که یک نفر درگیر اعتیاد نداشته باشیم و این سوله‌ها را مرکز تبدیل به مجموعه تولیدی بکنیم.

 

استاندار مازندران ادامه داد: مازندران ما را به عنوان مرکز گردشگری می‌شناسند و جلوه‌های مرکز گردشگری نشان مثبت این استان است و امیدواریم با کمک مردم و مسؤولان ریشه اعتیاد را در این استان از بین ببریم خیران این استان که گمنام هستند دلسوزانه در این امر قدم برداشتند.

حسینی پور تاکید کرد: اداره این مرکز در زمینه فرهنگی هم به عهده سپاه کربلا گذاشته شده است.

پایان پیام /۸۶۰۵۹/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.