پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح مرکز درمان و تیمار حیات‌وحش به‌زودی در چالوس

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، کوروس ربیعی رئیس اداره حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در بازدید از مرکز درمان و تیمار حیات‌وحش در سمسکنده  با بیان اینکهه این مرکز تجهیز و راه‌اندازی شد تا بتواند از شرق استان تا آمل را تحت پوشش قرار دهد، اظهار کرد: همچنین ساختمان مرکز درمان و تیمار حیات‌وحش در چالوس درحال راه‌اندازی است، افزود: تجهیزات مورد نیاز خریداری شده و به محض راه‌اندازی این مرکز آماده می‌شود و قرار است این مرکز از نور تا رامسر را زیر پوشش قرار دهد.

رئیس اداره حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: ایجاد کلینیک درمانی حیات وحش در شرق و غرب مازندران احساس می‌شود.

ربیعی تصریح کرد: حتی اگر حیوانی امکان بازگشت به طبیعت را نداشته باشد موظف هستیم درد و رنج حیات وحش را کم کنیم.

وی درباره آخرین وضعیت خرس در آمل، تصریح کرد: متاسفانه این حیوان همزمان مورد اصابت ساچمه و چهارپاره قرار گرفت که  از ناحیه پا و کمر دچار آسیب شد و قادر به حرکت نبود.

رئیس اداره حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران یادآور شد: یک هفته از این حیوان نگهداری کردیم پس از انجام آزمایش‌ها برای تایید حیوان را به سازمان منتقل کردیم و پس از انجام رادیولوژی و اسکن مشخص شد این حیوان دچار آسیب نخاعی شده و قادر به حرکت نیست به همین دلیل با مرگ آرام به زندگی حیوان پایان داده شد.

ربیعی در ارتباط با پیگیری و دستگیری فرد متخلفی که به سمت خرس شلیک کرد، گفت: مکاتبات لازم برای شناسایی و همچنین دستگیری و اعزام فرد متخلف به دستگاه قضایی در دستور کار قرار دارد.

 /۸۶۰۳۴/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.