پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح فاز نخست کارخانه زباله‌سوز ساری در۲۲ بهمن / صاحب‌خانه شدن ۱۰۰ مددجو در هفته بسیج

0

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی اقبال‌پور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته گرامیداشت بسیج، با اشاره به ماموریت بسیج سازندگی اظهار کرد: با فرمان رهبر معظم انقلاب در سال ۷۹ بسیج سازندگی به صورت قانونی تشکیل شد و حضور در مناطق محروم جایی که کمتر دستگاه‌های اجرایی در آن منطقه حضور پیدا می‌کنند، را ماموریت خود تعریف کرد.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلا با بیان اینکه بدنه این سازمان را گروه‌های جهادی و جهادگران تشکیل می‌دهند، افزود: مازندران دارای۱۰۰ گروه جهادی واکنش سریع است که در مواقع ضروری برای رفع مشکلات در میدان حاضر می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی سفیران کار و تلاش هستند، خاطرنشان کرد گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف دانشی و پژوهشی، عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و .. فعالیت می‌کنند که این فعالیت‌ها بر اساس گام دوم انقلاب طراحی شده است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلا ماموریت اصلی این سازمان را اشتغال و تولید برشمرد و اضافه کرد: اگر تولید در بستر حوزه روستایی شکل بگیرد بخش زیادی از مشکلات کشور حل خواهد شد.

اقبالپور توضیح داد: اگر حوزه روستایی از حوزه معیشت محور خارج شود و به حوزه مولود تبدیل شود، بخش زیادی از مشکلات مردم و جامعه رفع می‌شود. چرا که ۵۰ درصد تولید در حوزه روستایی است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلا در ادامه به اقدامات این سازمان در حوزه عمرانی هم اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی در حوزه آبرسانی، راه روستایی، محرومیت زدایی و ساخت خانه محرومان فعالیت دارد.

به گفته سرهنگ اقبال‌پور ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در دست ساخت است که ۴۰ کیلومتر آن در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلا در ادامه با اشاره به آبرسانی به مناطق محروم خاطرنشان کرد: ۷۰ مخزن آب با حجم ۸ هزار متر مکعب در مناطقی که دچار مشکلات آبی هستند، به بهره‌داری خواهد رسید.

اقبال‌پور از افتتاح مخازن آبرسانی با حجم ۵۰ هزار مترمکعب در مناطق محروم در هفته بسیج هم خبر داد و گفت: آبرسانی در حوزه‌های آب شرب، آب دام و آب کشاورزی با ۱۹ مجتمع آبرسانی در قالب ۸۰ پروژه تعریف شده است که با قراردادی که با آبفای استان منعقد شد تا سه سال آینده بخش اعظم مشکل آب در مازندران رفع خواهد شد.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلا در ادامه به ساخت خانه محرومان هم اشاره کرد و با اعلام اینکه در سال گذشته یک هزار مسکن محرومان تحویل شد، گفت: امسال نیز هزار و یک خانه محروم در استان در حال احداث است و ۵۰۰ واحد مسکن محروم هم در چابهار بسیج سازندگی مازندران متعهد به ساخت شده است که در هفته بسیج ۲۰۰ واحد تحویل نیازمندان چابهاری می‌شود.

وی از افتتاح ۱۰۰ خانه محروم در هفته بسیج مازندران هم خبر داد و یادآور شد: توانمندسازی و آموزش برای بهره وری بالا و دانش بنیان کردن بخش صنعتی و کشاورزی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به زباله‌سوز ساری هم اشاره کرد و گفت:ساخت زباله سوز ساری به ۱۱ سال گذشته بر می‌گردد که در سال گذشته این پروژه به بسیج سازندگی محول شد. موقعی که این پروژه را تحوریل گرفتیم ۴۵ درصد از ابنیه آن ساخته شده بود.

وی از افتتاح فاز اول زباله‌سوز ساری در ۲۲ بهمن سال جاری خبر داد و متذکر شد: اگر اعتبارات آن فراهم شود، این زباله سوز تقریبا ظرفیت سوزاندن حجم ۵۰۰ تن زباله را در طول روز دارد.

اقبالپور در بخش‌ پایانی سخنان خود از تشکیل هزار و  ۴۰۰ صندوق اشتغالزا در محلات هم خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال حدود ۵ هزار نفر از این صندوق تسهیلات  اشتغال دریافت کردند.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/ج

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.