پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح فاز نخست مرکز جامع دیالیز بابل در ۵٠ تخت افتتاح می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بابل ۵ هزار و ۲۸۰ دانشجو دارد که امسال حدود ۱۵ تا ۲٠ دانشجو خارجی برای نخستین‌بار پذیرش شدند.

وی گفت: کل پروژه‌های در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی بابل ۶۸ هزار متر مربع بوده که ۵٠ هزار متر مربع درمانی، ۱۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع آموزشی، ۴ هزار و ۲۵۰ متر مربع بهداشتی و ۶۰۰ متر ‌فوریت‌های پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: از ۲۹ پروژه در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی بابل ۲۲ پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مظفرپور با اشاره به اینکه از لحاظ قانونی بیمه‌ها باید طی ۱۵ روز ۶٠ درصد هزینه‌ها را به دانشگاه پرداخت کند، اضافه کرد: بقیه آن طی سه ماه آینده انجام شود ولی در صورتی که ما از سال گذشته طلب بیمه‌ای داریم.

وی یادآور شد: طی هشت ماه گذشته از بیمه تامین اجتماعی ۱۳۶ میلیارد تومان و بیمه سلامت ۸۴ میلیارد تومان طلب داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلام اینکه شهرستان بر حسب جمعیت سهمیه دارو دارد، یادآور شد: با توجه به اینکه ۴٠ تا ۶٠ درصد مراجعه‌کنندگان ما غیربومی هستند در توزیع برخی داروها دچار مشکل شدیم.

مظفرپور اظهار کرد: در حال حاضر قول‌هایی بابت ساخت شرکت داروسازی گرفتیم که نیاز به پیگیری دارد ما تمام قد بابت این موضوع ایستادیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشکده طب سنتی بابل جز هشت دانشکده تخصصی کشور بوده و تمرکز این دانشکده بحث سلامت و آموزش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه ساختمان جدید دندان‌پزشکی یکی از مراکز شاخص آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل است، گفت: ۱٠ رشته تخصصی دندانپزشکی در بابل داریم این ساختمان تا سال گذشته ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در حال حاضر ۹۸ درصد پیشرفت دارد.

مظفرپور با اعلام اینکه ساختمان جدید دندانپزشکی ۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع در ۵ طبقه است، افزود: ۲٠ کلاس درس در این ساختمان فعال است و یکی از مراکز شاخص آموزشی ما به‌حساب می‌آید.

وی یادآور شد: فاز نخست مرکز جامع دیالیز طاهره وایگانی «همسر زنده یاد حاج موسی میناگر» تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: این ساختمان سال گذشته ۵٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در حال حاضر ۹۸ درصد پیشرفت دارد.

مظفرپور ادامه داد: در حال حاضر ۲۸ تخت در بیمارستان شهید بهشتی بابل فعال است که وضعیت دشواری برای خدما‌ت‌دهی بیماران در بخش دیالیز وجود دارد و با افتتاح این ساختمان ۱٠٠ تخت دیالیز اضافه می‌شود.

وی گفت: ساختمان جدید مرکز دیالیز ۳ هزار و ۲۰ متر مربع در سه طبقه فعال است که در فاز اول ۵٠ تخت افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: این ساختمان خیرساز است ما حدود ۱٠ میلیارد  تومان هزینه کردیم و تجهیزات هم با دانشگاه بوده که در بخش تجهیزات چالش داریم و پس از افتتاح این مرکز دانشجوی فوق‌تخصصی تمامی را در دانشگاه پذیرش می‌کنیم.

مظفرپور با اشاره به اینکه این مرکز تک تخصصی دولتی نازایی شمال کشور است، افزود: در بابل این مرکز بیش از ۲ هزار و ۸٠٠ کودک متولد شدند و بیش از ۸٠ درصد مراجعه کننده‌ها غیربومی هستند.

وی ادامه داد: ساختمان جدید این مرکز ۲ هزار و ۴٠٠ مترمربع در ۵ طبقه دارای و ۳۵ تخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی این ساختمان ۸٠ درصد است که تا پایان سال افتتاح خواهد شد، افزود: در این مرکز معمولا بستری نداریم که شب بماند، استاندار مازندران در بازدیدی که یک‌ماه گذشته داشتند قول پیگیری کمک ۳ میلیارد تومانی به این مرکز را دادند.

مظفرپور بیان کرد: تاکنون برای این ساختمان ۱۵ میلیارد تومان هزینه شد و تا پایان کار و تکمیل تجهیزات ۳٠ میلیارد تومان هزینه دارد که دستکم ۱۰ پزشک فوق‌تخصص در حال فعالیت در این مرکز هستند و ماهانه به طور متوسط ۱۵٠ نفر جدید مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت دو برابری با افتتاح تنها بیمارستان فوق‌تخصصی اطفال شمال کشور در امیرکلا بابل وجود دارد،گفت: ۴۹ تا ۶٠ درصد بستری‌ها در بیمارستان فوق تخصصی کودکان شفیع‌زاده امیرکلا بابل، از شهرهای تابعه استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان شفیع‌زاده امیرکلا بابل ظرفیت ۱۲٠ تخت برای بیماران دارد که با این ساختمان در حال ساخت، ۱۲٠ تخت اضافه می‌شود و در زمان بحران تا ۱۵۴ نفر ارتقا می‌یابد.

مظفرپور بیان کرد: این بیمارستان با مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع در ۶ طبقه در حال ساخت است که از سال ۹۵ شروع به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار اولیه این ساختمان ۳۵ میلیارد بود که توسط وزارتخانه تأمین شد، افزود: مدتی از ساخت این ساختمان متوقف شد که با توجه به سیاست دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شروع به‌کار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلام اینکه در حال حاضر این ساختمان پیشرفت ۹۵ درصدی دارد و امسال افتتاح می‌شود،گفت: با افتتاح این بیمارستان بخش زیادی از کمبودهای شمال کشور در بخش اطفال برطرف می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.