پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح سامانه حفاظت الکترونیکی مناطق حفاظت شده در ساری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز،  حمید ظهرابی معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری از سامانه حفاظت الکترونیکی مناطق تحت مدیریت کشور در پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری با بیان اینکه برای حفاظت از مناطق تحت مدیریت در کشور باید برنامه محور باشیم افزود: خصوصیت برنامه‌ها این است که باید با مشارکت ذی نفعان تهیه و اجرا شود.

وی ادامه داد: در مدیریت تالاب‌ها و حوزه آبخیز، موضوع مدیریت زیست بومی را به عنوان راهبرد برای حفاظت و احیای تالاب‌ها مطرح می‌کنیم و جلب مشارکت مردم با حضور ذی نفعان برای کل حوزه از برنامه‌ها است.

ظهرابی یادآور شد: در موضوع مدیریت مناطق حفاظت شده نیز برنامه‌های جامع مدیریت را داریم و باید از ظرفیت مردم محلی در پازل مدیریتی بهره گیری کنیم.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست گفت: در پارک ملی گلستان موضوع مدیریت مشارکتی به صورت پایلوت اجرا شده است و جوامع محلی نیز در برنامه ریزی و مدیریت منطقه مشارکت دارند.

وی افزود: شورای مشورتی از مقامات محلی و مسئولان برای برنامه ریزی و مدیریت پارک ملی گلستان شکل گرفته است.

ظهرابی ادامه داد: در کنار برنامه محوری، مشارکت بخش خصوصی در مدیریت و حفاظت حیات وحش نیز امری جدی و به عنوان یکی از محورها مورد توجه بوده است و هم راستا شدن با حفظ تنوع زیستی و مدیریت به صیانت و حفاظت دوام و قوام می بخشد.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور عنوان کرد: اگر دنبال آن هستیم که حفاظت پایدار و ریشه‌ای باشد باید با حضور جوامع محلی و ذی نفعان صورت گیرد.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری‌های نوین برای حفاظت از پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده از جمله برنامه‌ها است و این طرح در دهه فجر در پارک ملی گلستان اجرا شده است.

ظهرابی عنوان کرد: تاکنون پروژه‌های مختلفی برای استفاده از فناوری‌های نوین در مناطق حفاظت شده کشور از جمله سمنان تهیه و اجرا شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.