پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح حدود ۳ هزار واحد مسکن برای معلولان در سال ۱۴۰۰

0

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، با حضور هادی درفشی معاون پشتیبانی و هماهنگی امور روستایی بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی امروز مراسم افتتاح در یک باب خانه محروم در روستای کورکورسر نوشهر با بیان اینکه طرحی از حدود چهار سال پیش توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیران مسکن‌ساز با حمایت سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان به منظور تامین مسکن خانواده‌های بیش از  دو معلول و فاقد مسکن در کشور آغاز شد، اظهار کرد: براساس این طرح حدود ۱۶ هزار خانوار شهری و روستایی دو معلولی در کشور وجود دارد که باید برای مسکن آنها برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه براساس این طرح حدود ۳ هزار واحد مسکونی امسال افتتاح می‌شود، گفت: بر اساس آخرین تصمیم از سال گذشته و با توجه به افزایش هزینه‌ها و مصالح به ترتیب روستایی و شهری حدودا ۸۰ و ۱۴۵ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون وام کم بهره در اختیار خانوارهای ۲ معلولی قرار می‌گیرد و همچنین در صورت نیاز زمین هم تامین می‌شود.

درفشی خاطر نشان کرد: با همکاری خوب مسؤولان استانی و شهرستانی برای صدور پروانه هزینه‌ای پرداخت نمی شود.

همچنین  در ابتدای مراسم مهدی بیژنی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نوشهر در گزارشی گفت: این پروژه از اعتبارات تفاهم‌نامه دو معلولی بهزیستی در زمینی به مساحت ۲۴۳ مترمربع و با زیربنای ۲۳۴ متر در ۲ طبقه با اعتبار ۳۶ میلیونی از تفاهم‌نامه و ۴۰ میلیون وام کم‌بهره انجام شده است.

وی افزود: در ابتدا تغییر کاربری زمین انجام و پروانه ساخت با کمک بخشدار و فرماندار به صورت رایگان صادر شد و در حال حاضر خانه آماده و تحویل مالک شده است.

بیژنی در ادامه به تعداد ۳۲ واحد  مسکن شهری و روستایی خانوار ۲ معلولی در شهرستان نوشهر با وضعیت فیزیکی سه فنداسیون یک اسکلت و تعداد ۲۸ واحد پایان کار اشاره کرد و افزود: تعداد ۲۲ واحد روستای در بخش مرکزی و چهار واحد کجور و همچنین تعداد پنج واحد شهری در نوشهر و یک واحد در پول، آمار و عملکرد خانوار دو معلول در شهرستان نوشهر است.

به گزارش فارس، دویست و هفتمین واحد مسکونی از محل تفاهم نامه خانوار ۲ معلول روستایی استان مازندران در کرکرودسر علیا بخش مرکزی شهرستان نوشهر افتتاح شد.

 /۳۱۴۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.