پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعلام قیمت انواع میوه در میدان میوه و تره‌بار ساری/ نوبرانه‌های تابستانی خردادماه می‌رسد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پای ویروس کرونا که به میان جامعه باز شد شاهد بروز مشکلات بسیاری در بخش‌های مختلف جامعه بودیم اما کرونا باید میوه را تکان داد.

باتوجه به توصیه‌های پیشگیرانه بر مصرف میوه‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن تاکید شد به‌طوری‌که قیمت لیمو نجومی شد و حتی این روزها هم کمیاب.

 

ردپای کرونا این مهمان ناخوانده در بازار میوه استان کاملا مشهود است و برخی میوه‌ها از جمله لیمو، مرکبات، سیر، پیاز و سایر پای ثابت بازار است.

در این روزها که به پیشواز نوبرانه تابستانی می‌رویم واقعا باید بگوییم جای خالی این میوه‌ها از هلو گرفته تا شلیل، آلبالو و گیلاس در بازار میوه واقعا خالی است و حتی با توجه به روزهای پایانی عرضه برخی میوه‌ها از جمله سیب قیمت‌شان در نوسان است.

بازار میوه استان چشم انتظار میوه‌های تابستانی و تنوع میوه‌ها هست تا رنگین‌کمانی از رنگ‌ها را به وجود آورد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: باتوجه به اینکه به پایان فصل سیب و پرتقال نزدیک می‌شویم شاهد افزایش قیمت سیب به ۱۴هزار، پرتقال والنسیا ۹ هزار تومان و تامسون درجه یک ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان میوه و تره‌بار هستیم.

امیرحسین فخرآوران درباره عرضه موز ۲۱هزار تومانی در بازار میوه، گفت: قیمت موز به ۱۹هزار تومان بوده که دلیل این روند افزایشی قیمت نوسانات دلار و واردات است که نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

وی به قیمت بالای لیمو در بازار میوه مازندران اشاره کرد و افزود: براساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران قرار بود لیمو با قیمت ۱۸ هزار تومان در بازار به فروش برسد که باتوجه به بالا بودن قیمت کسی تمایلی به آوردن این محصول ندارد و طبیعی است در چنین شرایطی با کمبود لیمو مواجه شویم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران یادآور شد: قیمت گوجه ۳هزار، خیارمحلی ۵هزار و ۵۰۰ ، خیاردرختی ۲هزار و ۵۰۰، هندوانه ۲هزار‌، خربزه ۶هزار و ۵۰۰، کاهو ۲هزار،  پیاز ۲هزار و ۵۰۰،  سیب‌زمینی ۳هزار،  توت‌فرنگی بهنمیر ۲۰هزار، توت‌فرنگی محلی ۱۰هزار، گوجه‌سبز محلی ۷هزار، گوجه سبز شهریاری ۲۵هزار تومان و ازگیل ۵ تا ۸ هزار تومان قیمت امروز محصولات میوه و تره‌بار در میدان میوه و تره‌بار است و در بازار با افزایش قیمت تا ۳۵ درصد توسط خرده‌فروشان قابل عرضه بوده و دریافت سود بیشتر تخلف محسوب می‌شود.

فخرآوران در پایان گفت: اوایل خرداد ماه شاهد عرضه نوبرانه‌های تابستانی در بازار میوه استان هستیم که عرضه بیشتر به کاهش قیمت برخی از میوه‌ها کمک خواهد کرد.

 /۸۶۰۳۴/ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.