پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعلام زمان صید و تشویقی برای صیادان پُرکار مازندران

0

قاسم کریم‌زاده درباره اغاز فصل صید ماهی استخوانی در دریای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران، صید ماهی استخوانی از ۲۵ مهر ماه امسال در دریای مازندران شروع می‌شود.

وی افزود: البته صیادانی که در طرح کمک به تکثیر طبیعی جهت حفظ بازسازی ذخایر آب دریای خزر کمک کرد با ۵ روز تشویقی، از ۲۰ مهر ماه تورهای خود را در دریای مازندران پهن می‌کنند.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: در منطقه میانکاله بهشهر هم باتوجه به منطقه حفاظت شده و هم اینکه فاقد رودخانه است، صیادان از ۱۸ مهر ماه فصل صید ماهی استخوانی را آغاز می‌کنند.

کریم‌زاده تصریح کرد، پیش‌بینی ما بر این است اگر تمام مسائل ازجمله شرایط آب و هوایی و جریانات دریایی مهیا باشد در سبد جامعه صیادی ۳هزار و ۵۰۰ تن ماهی استخوانی صید داشته باشیم.

وی با اشاره به معرفی جامعه صیادی برای دریافت تسهیلات صیادی ازجمله خرید آلات و ادوات صیادی به مبلغ ۲ میلیارد تومان، اظهار کرد: در بحث تامین سوخت هم برنامه‌‌ریزی شده تا بنزین به‌صورت‌ یارانه‌ای در طول ماه به میزان ۲هزار و ۴۰۰ لیتر برای تعاونی پره قرار گیرد.

مدیرکل شیلات مازندران با اعلام اینکه فصل صید به مدت ۶ ماه تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، یادآور شد: ۴هزار صیاد مازندرانی در قالب ۵۴ تعاونی پره در استان مازندران فعال هستند.

کریم‌زاده گفت: سال گذشته صیادان ۳هزار تن انواع ماهی استخوانی از دریای مازندران صید کردند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.