پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعلام جزئیات برای پرداخت زکات فطره در مازندران

0


احمد سعادت معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی در مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از ساری، با اشاره به مصوبات دبیرخانه شورای زکات در این نهاد، اظهار کرد: بر اساس مصوبات تمامی صندوق‌های زکات در سطح شهرستان روستا و شهر همه باید منقش به آرم شورای زکات باشند.

وی با اشاره به فعالیت ستاد صدور مجوز،گفت: تمامی مراکز، مساجد، موسسات خیریه و غیره به‌غیر از بهزیستی و کمیته امداد باید حتما از دبیرخانه شورای زکات مجوز ایجاد پایگاه یک هفته‌ای دریافت کنند.

سعادت افزود: همچمین به همه فرمانداران ابلاغ شد که تمامی صندوق‌ها باید حتما قبل از جمع‌آوری زکات فطره پلمب شوند و بعد از جمع‌آوری مبالغ باید حتما مبالغ جمع‌آوری شده شمرده و مشخص بوده و به امضای مسوولان برسد بعد به دبیرخانه ارسال شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی در مازندران خاطرنشان کرد: تمامی مبالغ صورت جلسه شده باید مشخصات دریافت کننده ” نام و نام خانوادگی” را با خود به همراه داشته باشد، همچنین حتما شماره حساب‌های اعلام شده  باید حقوقی باشد چنانچه خصوصی باشد نیروی انتظامی مکلف به جمع‌آوری صندوق‌ها است.

این مسؤول گفت: در آستانه عید فطر کمیته امداد امام خمینی در همه شهرستان‌ها چهار شماره کارت ۱۶ رقمی برای پرداخت زکات فطره در بخش‌های زکات عام، فطریه سادات، کفاره عمد و غیرعمد که مصارف هر کدام متفاوت است اعلام شد.

وی اضافه کرد: برای دریافت زکات فطرت پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی و بیش از ۳۰۰ مراکز نیکوکاری در سطح شهرستان‌ها دایر است تا در اولین فرصت مبالغ جمع‌آوری شده از طریق سیستم پرداختی به حساب خانوارها واریز شود، از این رو هیچ نیازی به حضور مددجویان در کمیته امداد امام خمینی بعد از عید فطر نیست، همکاران ما از دو روز بعد از عید فطر مراحل پرداخت زکات به میزانی که وارد می‌شود و به تناسب نیاز مددجویان به حسابشان واریز می‌کنند.

سعادت یادآور شد: در سال گذشته آمار کل دبیرخانه شورای زکات حدود ۶ میلیارد تومان زکات ثبت و ضبط کرده است البته این بدین معنا نیست که مردم استان همین مقدار زکات پرداخت کردند چرا که بسیاری از مردم زکات را به اقوام و همسایگان می‌دهند، در سال جاری برای پرداخت زکات به روش آنی مردم می‌توانند *۸۸۷۷*۵# را شماره‌گیری کنند.

 /۸۶۰۴۸/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.