پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعزام گروه جهادی ۴۰ نفره برای احیای یادمان هفت‌تپه

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی عصر امروز در اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در این جلسه مصوباتی برای موضوعات اردیبهشت مقاومت، سوم خرداد و مناسبت‌های دفاع مقدس در نظر گرفته شد.

وی افزود: مقرر شد که اداره حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مازندران مصوبات جلسه در قالب دستورالعمل اجرایی را تنظیم کند تا در همه ادارات و کمیته‌های مربوطه ستاد بزرگداشت به ریاست استاندار و دبیری حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین مشارکت ۱۵ کمیته مختلف پیگیری شود.

ملکی خاطرنشان کرد: جلسات در کمیته‌ها در شهرستان‌ها و هم در ستاد مقاومت تشکیل شده و هر شهرستان شرح وظایف دارد، سال گذشته موفق به اجرای ۲۰ هزار برنامه در سطح استان شدیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: قرار است در مسیر ترویج و نشر ایثارهای جهاد و شهادت گام‌هایی را برداریم، یکی از مصوبات جلسه بحث تولید فیلم مستند فاخر و برنامه‌های موسیقی و ارکست ۱۴۰۰ شهید مازندران با همکاری صدا و سیما و سازمان برنامه و بودجه بود‌.

این مسؤول یادآور شد: قرار شد که این دفاتر در همه ادارات تشکیل شود، قرار است ادارات اعتبارات لازم را برای شهدا و برای نوشتن کتاب تامین کنند.

وی با اشاره به تصمیماتی پیرامون بحث موزه دفاع مقدس، گفت: شهرداری و برخی ادارات می‌خواهند کمک کنند تا به ساخت موزه دفاع مقدس را سرعت دهیم، فاز سه این موزه در مازندران با نام پارک پایداری در زمین ۶ هکتاری واقع شده است‌.

ملکی با اشاره به اقداماتی برای ساخت یادمان در هفته تپه، ادامه داد: اواخر سال گذشته بازدیدی از این یادمان در خوزستان داشتیم امروز هم با ارائه گزارش قرار شد یک گروه ۴۰ نفره جهادی تا دو هفته آینده در آن منطقه حضور پیدا کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، ادامه داد: در هفت تپه مقرر شد برخی دستگاه‌ها همچون برق، آب و گاز برای کمک حضور پیدا کنند، همچنین سازمان برنامه و بودجه ۵ میلیارد تومان اعتبار لحاظ  می‌کند.

وی از ساخت یادمان ۶ خلبان شهید خبر داد و افزود: یادمان‌های سرلشکر خلبان شهید خلعتبری در (رامسر)، سرلشکر خلبان شهید قاسمی در (آمل)، سرلشکر خلبان شهید ابوالحسنی در (بابل)، سرلشکر خلبان شهید برات نمایان در (ساری) و یادمان سرلشکر خلبان شهید فرزین در (نکا) توسط شهرداری و شورای اسلامی شهرهای مورد نظر ساخته می‌شود.

 /۸۶۰۴۸/ع




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.