پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعزام نخستین کاروان پیاده "حرم تا حرم" ارتحال امام امت در مازندران از آمل

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، نخستین کاروان پیاده با عنوان “حرم تا حرم” ویژه سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مازندران شامگاه یک شنبه حرکت خود را از این شهرستان به سمت پایتخت کشور آغاز کرد.

این کاروان پیاده ۱۲۰ نفره با زیارت و عطرافشانی قبور شهدا و آستان مبارک امامزاده ابراهیم(ع) به سمت مرقد مطهر امام امت راهی شد.

فرماندار ویژه شهرستان آمل در آئین بدرقه این اقدام بزرگ فرهنگی و مذهبی اظهار کرد: کاروان از حرم تا حرم شهرستان آمل برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از آستان امامزاده ابراهیم این شهرستان به سمت مرقد مطهر امام امت با پای پیاده حرکت خود را آغاز کرد.

سید عباس حسینی افزود: ۱۰۲ نفر از رهروان و پیروان صدیق مکتب خمینی در قالب نخستین کاروان پیاده از استان مازندران راهی تهران شدند همچنین در این بین مسن ترین فرد پدر دو شهید هشت سال دفاع مقدس حاج قریب رضا برزگر و کم سن ترین زائر ۲۰ سال سن دارد.

وی با اشاره به اهداف ارزشمند کاروان پیاده آمل که همانند سال های گذشته با پای پیاده راهی این سفر یک هفته ای شده است، تصریح کرد: تجدید عهد و میثاق با آرمان ها و اهداف شهدای ایران اسلامی، پیمان دوباره با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مستحکم تر کردن عهد و پیمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و مرجعیت عالی مقام کشور از مهمترین اهداف است.

فرماندار ویژه آمل یادآور شد: از مهمترین برنامه های کاروان پیاده شهرستان آمل در کنار پیاده روی مسیر ۲۸۷ کیلومتری از آستان مقدس امامزاده ابراهیم تا مرقد مطهر امام امت، برگزاری مراسم های مختلف دینی و مذهبی، برنامه های فرهنگی، نگاه تبلیغی برای مردم بخش ها و شهرهای مسیر عبور و روایتگری وقایع قبل انقلاب اسلامی و حوادث جنگ تحمیلی است.

وی با اعلام اینکه روحانی ۷۷ ساله هم به عنوان مبلغ دینی و فرهنگی در این کاروان پیاده حضور دارد، خاطرنشان کرد: تمام شرایط امنیتی، خدماتی، پشتیبانی و هماهنگی های اسکان برای زائران مهیا شده است.

پایان پیام/۸۶۰۱۲


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.