پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اظهارنظرها درباره برنامه شبکه تبرستان در نوروز کرونایی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران؛ اهمیت بازخورد برنامه‌های شبکه تبرستان  از نگاه دقیق خواص و نخبگان بومی و نظرات کارشناسی در بهبود فرآیند تولید اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که ماحصل نظرات تخصصی آنان به مدیران و برنامه‌ریزان، در جهت غنای کیفی برنامه‌ها مؤثر است.

 نگاه صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف اعم از نماینده ولی فقیه، استاندار، ائمه جمعه، مسؤولان اجرایی، استادان دانشگاه، فرهنگیان و هنرمندان را در خصوص برنامه‌های نوروزی رسانه و صدا و سیما به شرح زیر است؛

* پوشش درست اخبار منجر به محدود شدن راه‌های تحریف واقعیت توسط دشمنان

آیت‌الله محمدباقر لایینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: از اقدام به موقع ‌و اطلاع‌رسانی دقیق رسانه در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا، از روشنگری و پوشش درست اخبار که منجر به محدود شدن راه‌های تحریف واقعیت‌ها توسط دشمنان ملت ایران و ارج نهادن به تلاش دلسوزان انقلاب شد سپاسگزارم.

*سرگرمی و آموزش مخاطبان توسط رسانه با اعتبارات محدود

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران اظهار کرد: رسانه در مازندران از همان روزهای نخست شیوع ویروس منحوس کرونا همراهی ستودنی برای آگاهی بخشی عمومی داشت و در ایام نوروز نیز ادامه یافت، ‌رسانه با وجود اعتبارات محدودش از عهده آموزش و سرگرمی مخاطبان در روزهای کرونایی به خوبی بر آمد.

*نقش مؤثر رسانه در افزایش سواد سلامت جامعه

 سیدعباس موسوی و سید فرزاد جلالی رؤسای دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، هم بیان کردند: رسانه و شبکه استانی مازندران از ابتدای بحران ویروس کرونا تاکنون با تولید محتواهای علمی، آموزشی و خبری در فضای مجازی، تلویزیون و رادیو در افزایش سواد سلامت جامعه نقش مؤثری ایفا کرده و اطلاع‌رسانی به موقع سبب مشارکت گسترده مردم برای مقابله با این ویروس شده است.

*رسانه؛ پل ارتباطی مسؤولان و مردم در حوزه سیاسی

همچنین سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار شالیکار فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غدیر شمال کشور و سردار میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران، ابراز کردند: رسانه با هوشمندی و بهره‌گیری از ابتکارات ذاتی و همچنین “پویش در خانه می‌مانیم” را با ارائه برنامه‌های طنز و ویژه نوروز و پخش فیلم‌های سینمایی جذاب جامه عمل پوشاند و یکی از پل‌های ارتباطی مسؤولان با مردم در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اطلاع رسانی شد. 

*تأثیرگذاری راه‌اندازی “پویش در خانه بمانیم”

آیت‌الله معلمی امام جمعه قائم‌شهر و حجت‌الاسلام هدایتی امام جمعه تنکابن نیز گفتند: پخش برنامه‌های شبکه مازندران در ایام نوروز خوب بوده و “پویش در خانه بمانیم” را با ارائه برنامه‌های هدفمند و تأثیرگذار عملیاتی کردند و نسبت به گذشته کیفیت برنامه‌ها محسوس‌تر بود. 

*برنامه‌های متنوع؛ مردم را پای تلویزیون در خانه نشاند

سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش، عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آرزو ولی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران بیان کردند: شبکه استانی با پخش برنامه‌های شاد، تفریحی و آموزشی متناسب با فرهنگ بومی و محلی در ایام نوروز با وجود خانه‌نشینی به دلیل بیماری کرونا توانست طیف وسیعی از هم استانی‌ها را پای تلویزیون بنشاند.

*اطلاع رسانی به موقع و ایجاد لحظات شاد

دیگر مسؤولان اجرایی نظیر؛ رجبی شهردار ساری، عباسعلی رضایی، انصارالحسینی و شریعت، فرمانداران ساری، سوادکوه و محمود آباد و حبیب حسین‌زادگان مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز دیدگاه خود را این طور بیان کردند: صدا و سیمای مازندران علاوه بر اطلاع‌رسانی به موقع و آگاهی‌بخشی در شرایط کرونایی، با تهیه برنامه‌هایی از قبیل؛  سریال طنز “کله ونگ” ، برنامه “کله قند”، با دعوت از مهمانان در برنامه “بهار جان‌ها” و پخش موسیقی‌های زیبا، توانست در ایام نوروز نیز لحظات شادی را برای مردم فراهم کند.

*پخش سریال کله ونگ؛ گامی برای تبیین فرهنگ اصیل مازندرانی 

اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه فرهنگ و هنر همچون؛ دکتر رنجبر، دکتر اسلامی، دکتر محمد گلدوست و سلمان خطی نظرات خود را بیان کردند: برنامه‌های شبکه مازندران بویژه سریال “کله ونگ” نمایشگر ساده‌زیستی، همدلی، بیان آسیب‌های اجتماعی ، ترویج سنت ازدواج و فرزندآوری و تبیین فرهنگ اصیل مازندران بود که در سطح “بهار جان‌ها و بهار ماه” موفق عمل کردند.

با مشاهده نظرات مسؤولان، رسانه استانی در این ایام همراه با مدافعان سلامت در خط مقدم جنگ روانی، آرامش بخشی جامعه را بر عهده گرفت و با تبلیغ سبک زندگی با محوریت شعار “در خانه بمانیم” ارائه توصیه‌ها و نکات مهم بهداشتی در بخش‌های مختلف و اطلاع‌رسانی لحظه‌ای، نقش و جایگاه مؤثر خود را بیشتر از پیش به ما نشان داد. 

صداوسیمای مازندران هم بر خلاف مشکلات اعتباری با بهره‌گیری از کارکنان خلاق و با مدیریت با انگیزه و نیروی جوانی دکتر ابراهیمی توانسته پاسخگوی بسیاری از سلایق و مخاطبان بویژه در بخش‌های ورزشی و جوانان باشد.

 /۸۶۰۴۸/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.