پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اطلاعیه‌ای فرماندهی انتظامی استان به مناسبت عید سعید فطر

فرماندهی انتظامی استان در آستانه پایان ماه مبارک رمضان و نزدیکی حلول ماه شوال و عید سعید فطر اطلاعیه به شرح ذیل منتشر کرد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از پایگاه خبری پلیس، با عنایت به پایان ماه مبارک رمضان و در پیش بودن عید سعید فطر و آغاز دور دوم سفر های تابستانی از ۱۵ تیرماه، فرماندهی انتظامی استان مازندران در اطلاعیه ای ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات وعبادات به هموطنان و هم استانی های عزیز توصیه کرد:

 

۱-با توجه به اعمال محدودیت های ترافیکی در محور های مواصلاتی استان از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۱۵ تیرماه تا روز شنبه ۱۹ تیرماه ضمن رعایت قوانین ومقررات راهنمائی و رانندگی در طول سفر به هشدارهای پلیس راه و راهنمائی و رانندگی توجه کنند.

 

۲-ستاد های اجرایی خدمات سفر استانی و شهرستانی امکانات، تمهیدات و برنامه های فرهنگی، رفاهی و اقامتی مناسبی را متناسب با ظرفیت و امکانات موجود در استان برای هموطنان و شهروندان عزیز فراهم کرده اند، که ضروری است مسافران و گردشگران عزیز قبل از انتخاب مقصد از کیفیت خدمات و میزان ظرفیت اقامتگاهها و مسیر های دسترسی، اطلاعات لازم را جمع آوری کنند.

 

۳-با توجه به تعطیلات چند روزه عید سعید فطر، به هموطنان عزیز توصیه می شود، زمان رفت و برگشت خود را به گونه ای مدیریت کنند تا با ترافیک های ایام اوج سفر مواجه نشوند و در صورت امکان سفر رفت خود را قبل از شروع تعطیلات و یا سفر بازگشت خود را به روز های بعد از تعطیلات موکول کنند.

 

۴- به مسافران،گردشگران و زائران گرامی توصیه می شود، ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک های احتمالی نهایت همکاری را با پلیس راهنمائی و رانندگی و مأموران پلیس راه به عمل آورده و از توقف های غیرضروری در حاشیه جاده و سایر نقاط که موجب ترافیک می شود، خودداری کنند.

 

۵- مسافران و گردشگران در زمان حضور در سواحل دریا و تفرجگاهها ضمن رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی نسبت به حفظ و نگهداری اموال و اشیاء گرانقیمت دقت داشته و از رها کردن خودرو در مکان های خلوت و دور دست خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس۱۱۰ و یا ماموران مستقر در طرح های سالم سازی دریا اعلام کنند. 

 

۶- از کلیه سازمان ها، نهاد ها و موسسات دولتی و بخش خصوصی و گروه های مردمی که در موضوع ارائه خدمات سفر مسئولیت های مختلفی را برعهده دارند، درخواست می شود، در ارائه خدمات؛ نسبت به اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران اقدام لازم را معمول داشته و با استقرار در اماکن و مبادی محل حضور مسافران و گردشگران، نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند.

 

۷- هموطنان عزیز به یاد داشته باشند، دریا یک نعمت الهی است که باید از آن استفاده شود، به ظاهر آرام است و به روی تو لبخند می زند،آیا می دانید، هرساله تعدادی از هموطنانمان را به کام مرگ می برد، پس بیائیم با همکاری ناجیان غریق و همیاران پلیس ساحلی در سواحل دریا سلامت خود و خانواده مان را تضمین کنیم.

 

۸- دریا علیرغم جذابیت، خطرناک نیز هست، مراقب خود و فرزندانتان باشید. و از شنا در مناطق ممنوعه و آسیب پذیر دریا خودداری کنید.

 

۹- پلیس مجری قانون است،چه در خیابان و چه در ساحل دریا، با رعایت قانون و موازین اخلاقی، پلیس را در خدمت رسانی یاری کنید و حقوق هموطنان خود را با زیر پاگذاشتن موازین اخلاقی ضایع نکنیم.

 

۱۰- مسافران و شهروندان در زمان استفاده از اماکن رفاهی، اقامتگاه ها و مراکز تفریحی و توریستی از مکان های دارای مجوز قانونی و معتبر استفاده کنند.

 

 

تمهیدات ویژه ترافیکی و انتظامی تعطیلات عید سعید فطر در مازندران

 

فرمانده انتظامی استان از تمهیدات ویژه ترافیکی و انتظامی تعطیلات عید سعید فطر در راستای برقراری نظم وامنیت عمومی در سواحل دریا و تفرجگاه ها و محور های مواصلاتی استان خبر داد .

 

سردار”سید محمود میرفیضی”، با اعلام این خبر افزود: در راستای برقراری نظم و امنیت ترافیکی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی در ایام تعطیلات عید سعید فطر، طرح ویژه ترافیکی و انتظامی با به کارگیری همه امکانات و ظرفیت ها از ۱۵ تیرماه در سطح استان مازندران به مرحله اجرا در خواهد آمد.

 

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه پیش بینی می شود، مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور در این ایام برای بهره مندی از مواهب الهی دریا و جنگل و تفرجگاه ها به استان سفر کنند، از آمادگی صد در صدی پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت خبر داد.

 

وی از اتخاذ تمهیدات ویژه ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان”هراز، کندوان، فیروزکوه و کیاسر” خبر داد و افزود: به منظور افزایش ایمنی، ایجاد کشش و تسهیل در امر عبور و مرور وسایل نقلیه در محور های مواصلاتی استان در ایام تعطیلات عید سعید فطر، محدودیت های ترافیکی در این محورها از ساعت ۱۲ ظهر فردا سه شنبه ۱۵ تیرماه تا روز شنبه ۱۹ تیرماه اعمال خواهد شد.

 

سردار میرفیضی با اشاره به کارگیری۵۴۱ گشت خودروئی و ۲۳۹ گشت موتوری در ایام تعطیلات عید سعید فطر در راستای برقراری نظم وامنیت در سطح استان از به کارگیری بیش از ۸۰۰ پلیس افتخاری در این ارتباط خبر داد.

 

وی افزود:این افراد در کنار ماموران پلیس راه و راهنمائی و رانندگی، ماموران انتظامی کلانتری ها و پاسگاه ها، نظم و امنیت را در سراسر استان برقرار می کنند.

 

وی همچنین از به کارگیری بیش از ۵۰۰ نگهبان محله در تامین نظم و امنیت مراکز خرید، موسسات و اماکن عمومی و خصوصی  خبر داد و افزود: اعتماد مردم به پلیس سرمایه اجتماعی است و باید در ارتقای آن کوشا باشیم.

 

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به ایجاد ۱۲۲ طرح سالم سازی دریا در بیش از ۳۳۸ کیلومتر ساحل برای استفاده شهروندان و مسافران از موهبت الهی دریا، از شناسایی ۱۶۹ نقطه ممنوعه شنا و ۳۲۰ نقطه حادثه خیز و آسیب پذیر در سواحل دریا، خبر داد وافزود: به شهروندان و مسافران توصیه می شود، برای پیشگیری از حوادث احتمالی، از شنا در مناطق ممنوعه جدا خودداری کنند.

 

سردار میرفیضی، اولویت پلیس در طرح های سالم سازی دریا را برقراری نظم و امنیت و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی برشمرد و افزود: موضوع امنیت اخلاقی، وظیفه شرعی و قانونی است و پلیس با هرگونه ناهنجاری ها برابر قانون برخورد خواهد کرد.

 

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به تهیه و تولید بسته های آموزشی و هشداری در قالب بروشور و تراکت از اقدامات تبلیغاتی، آموزشی و اطلاع رسانی در طرح های سالم سازی دریا و توزیع این اقلام در مبادی ورودی استان بین مسافران و در شهرها بین شهروندان،خبر داد.

 

فرمانده انتظامی استان مازندران به شهروندان و مسافران توصیه کرد:با رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی و توجه به هشدارهای پلیس در مراقبت از اموال و رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی، پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری کنند.  

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.