پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اطفای حریق کامل انبار نگهداری مواد بهداشتی در ساری

0

رئیس سازمان آتش نشانی ساری گفت: حریق انبار نگهداری مواد بهداشتی در ساری به طور کامل اطفای حریق شد.

«حسن کلانتری» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت 3 و 55 دقیقه بامداد امروز، آتش سوزی در یک انبار مواد بهداشتی واقع در کمربندی غربی ساری ، جنب کوی زعفرانیه به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد.

وی گفت: در لحظات اولیه انبوهی از شعله های آتش در محل مشاهده شد و با توجه به گستردگی حریق نیروهای پنج ایستگاه سازمان در محل حادثه حاضر و امدادرسانی‌های خود را آغاز کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی ساری خاظرنشان کرد: محل حادثه، سوله به وسعت تقریبی 600 متر انبار نگهداری مواد بهداشتی بود و در محل، ظروف و لوازم خانگی، مقادیری مواد پلاستیکی و موادی که قابلیت اشتعال زیادی داشتند نیز نگهداری می‌شد.

کلانتری با اشاره به تلاش بی وقفه و نفس گیر آتش نشانان در این عملیات، افزود: 10 دستگاه خودروی اطفای حریق و آبرسان به همراه 60 مامور آتش نشان و فرماندهان عملیاتی در انجام عملیات اطفایی مشارکت داشتند و در این عملیات از خودروی نردبان 32 متری هیدرولیکی و مقادیر زیاد آب و کف آتش نشانی استفاده شد .

رئیس سازمان آتش نشانی ساری بیان کرد: خوشبختانه در این حادثه شاهد مصدوم شدن فردی نبودیم و آتش نشان‌ها توانستند با چهار ساعت تلاش بی وقفه حریق را بطور کامل اطفا کنند.

وی با اشاره به خسارت مالی میلیاردی به انبار مواد بهداشتی، در خصوص علت حادثه گفت: علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

کلانتری تصریح کرد: مجهز بودن انبار ها به سیستم اعلام و اطفای حریق ، حضور نگهبان در آن و همچنین چینش مناسب در انبار ها ، مشاوره و آموزش انبار دار ها در خصوص ایمنی و نحوه چینیش استاندارد می تواند در پیشگیری و کاهش خسارت نقش بسزایی داشته باشد .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.