پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اشتغال مشکل اصلی فراروی جوانان در تنکابن

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیدامیر حسینی جو صبح یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با جوانان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان از تشکیل خانه جوانان به منظور شناسایی و بهره گیری از ظرفیت جوانان در قالبی منسجم در جهت پیشرفت و توسعه این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه فرمانداری ویژه تنکابن در این دوره مدیریتی خود سعی کرد تا همواره از تخصص جوانان در زمینه‌های مختلف بهره بگیرد، افزود: با تشکیل خانه جوانان امور مربوط به این قشر تأثیر گذار جامعه و مسائل و مشکلات آنان دسته بندی شده و با شناخت اولویت‌ها به نهادهای دولتی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: تصمیم داریم با تشکیل خانه جوان، کارگروه‌های تخصصی متشکل از جوانان شهرستان ایجاد کرده تا در آن کارگروه‌ها مشکلات مربوط به جوانان در زمینه‌های مختلف بررسی شده و در جهت رفع آن برنامه‌ریزی شود.

فرماندار ویژه تنکابن خانه جوان را به منزله یک اتاق فکر تخصصی برشمرد و گفت: ما هم بر این باور هستیم که در بسیاری از مناسبات اداری و شیوه‌ی مدیریتی نیازمند تغییر بوده و در همین زمینه نیازمند نظرات جوانان متخصص هستیم تا با ارائه راهکار مناسب به فرمانداری کمک کنند.

نماینده عالی دولت در تنکابن با تاکید بر اینکه برگزاری این نشست‌ها جهت استفاده از عناوین و پر کردن وقت نیست، خاطرنشان کرد: هدف فرمانداری ویژه تنکابن در برگزاری این نشست‌ها استفاده از ظرفیت جوانان در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان است.

وی ادامه داد: فرمانداری به عنوان نهاد هماهنگ کننده و ناظر بر امور شهرستان همواره تلاش کرد تا موانع و مشکلات جهت برگزاری برنامه‌های شهرستان را مرتفع سازد و اگر نتوانست به طور مثال در همایشی مانند همایش موسیقی و یا.. حضور پیدا کند دلیل بر علاقه‌مند نبودن به این حوزه نیست.

فرماندار ویژه تنکابن در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به قدرت و تأثیرگذاری فضای مجازی تصریح کرد،: این فضا فرصتی ایجاد کرد تا مردم در سریع‌ترین زمان ممکن خواسته‌ها و نظراتشان را بیان کرده و با ابزار فضای مجازی حرف‌هایشان را به گوش مسئولان برسانند.

وی با صحه گذاشتن بر مشکل اشتغال به عنوان یک معضل ملی اظهار داشت: جوانان تحصیل‌کرده و جویای کار همواره در پی یک میز و کارمند شدن هستند در حالی که تغییر الگوهای اشتغال و بازتعریف رشته‌های تحصیلی و مهارت آموزی در دانشگاه‌ها می‌تواند راهکار مناسب و مطلوب برای بهبود وضعیت اشتغال باشد.

کد خبر 4954051
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.